Élet-Stílus

Letartóztattak egy japán nyugdíjast, mert túl sokszor tett panaszt a mobilszolgáltatója ügyfélvonalán

Letartóztatta a rendőrség azt a 71 éves japán férfit, aki az elmúlt két évben összesen 24 ezer alkalommal hívta fel a mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát valamilyen panasszal – írja egy helyi lapra hivatkozva az amerikai Newsweek.

A Kasukabe városban élő Akitoshi Okamoto két évvel ezelőtt tárcsázta a KDDI mobilszolgáltató ügyfélszolgálatát. Azért tett panaszt, mert a telefonjával nem tudott rádiót hallgatni. Mivel úgy érezte, a cég nem megfelelően reagált a panaszára, újra és újra felhívta az ügyfélszolgálatot naponta 10 – 12 alkalommal, hogy panaszt tegyen a szerződése megszegése miatt, és azért, ahogy a cég a panaszait kezeli.

A KDDI-nél nem akartak ügyet csinálni az idős férfi hívásaiból, nem akartak feljelentést tenni egy fizető ügyfelük ellen, de mivel Okamoto olyan kitartóan és olyan sokszor telefonált, hogy az már veszélyeztette a zavartalan kapcsolattartást a többi ügyféllel, úgy érezték, nincs más választásuk.

Az utolsó csepp az volt a pohárban, amikor az idős férfi egyetlen hét leforgása alatt 411-szer hívta fel az ügyfélszolgálatot.

Okamotót egy olyan japán törvény alapján vádolhatják majd meg, amelyik értelmében bűncselekménynek minősül, ha valaki ellehetetleníti egy legális üzlet működését.

Idén februárban egy amerikai férfit is letartóztattak folytonos telefonálgatásért. A New Jerseyben, az autójában élő Michael Reston azért hívott fel egy hónap alatt kétszáz alkalommal különböző floridai rendőrkapitányságokat, mert egyedül érezte magát és beszélgetni akart. Mivel a feltöltő kártyás telefonján nem volt pénz, a segélyhívót tárcsázta, ami ingyenes. Az ügyben még nem született ítélet, de a legsúlyosabb esetben Reston ezer dolláros (kb. 300 ezer forintos) bírságra, vagy egy év börtönre számíthat.

(Kiemelt képünk illusztráció, fotó: iStock)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik