Tosa, Japán egy papírgyártó városkája, itt üzemel Mocsicsuki Sejsi, idős tulajdonosának pedig érzékeny a bőre, és öt évvel ezelőtt eldöntötte, megoldást talál rá.
Még a nyakkendő viselésétől is kipirosodik a nyaka. Puhább vécépapírra van szüksége.
– idézte a férfi feleségét, egyben a cég ügyvezető igazgatóját, Masajo Moriszavát a CBS.
Sokéves megpróbáltatások után a 63 éves Rjosui Moriszava megtalálta a gyógyírt azzal, hogy lényegében felforgatta a modern papírgyártás folyamatát. A nagy mennyiségű és nagy sebességű ipari termelés helyett az Usagi (Nyúl) márkájú vécépapíroknál finoman dolgozzák fel a papírrostokat és precízen kezelik a folyamat alatt a vízhőmérsékletet, ami puhább végeredményhez vezet.
Olyan, mint palacsintát sütni. Ha túlzottan feltekered a lángot alatta, akkor keményebb lesz a végeredmény
– magyarázta az ügyvezető igazgató.
A háromrétegű vécépapír annyira gyenge, hogy kézzel kell feltekerni. A Mocsicsuki Sejsi üzeme pedig kicsi, 10 fő alkalmazására alkalmas, így olyan részmunkaidős munkásoknak adták ki ezt a feladatot, akik otthon is el tudják ezt végezni.
És ez még nem minden, a Mocsicsukinak van egy ennél még inkább luxus terméke, a „Hanebisó”. Ebből egy ajándékdoboz, amiben nyolc, művészi kialakítású és pasztelszínű guriga található, potom 30 ezer forintba kerül.
Alkalmas születésnapi és az esküvői vendégek köszönő ajándékának
és mindegyik tekercs külön vasiba, azaz ősi japán merített papírba van csomagolva.
Japan is going wild for luxury toilet paper, even at $12 per roll https://t.co/MmZwJn6s97 pic.twitter.com/dwUN7e9AOz
— CBS News (@CBSNews) September 22, 2019
Először a legkisebb japán fősziget, Sikoku egyfajta szuvenírje volt, csak aztán hírességek elkezdték dicsérni tévéműsorokban (bár ezt nem nagyon tudjuk elképzelni, bár Japán, szóval ki tudja). Így indult el az ország megszállott rajongása a háromrétegű papír iránt, aminek köszönhetően a korábban havi 300 tekercset gyártó Mocsicsukinál azzal küzdenek, hogy hogyan elégítsék ki az igényeket úgy, hogy ma már 12 ezer gurigát tudnak hetente elkészíteni.
Egy fél nap alatt 87 ezer darabot adunk el
– árulta el Masajo Moriszava, majd hozzátette, a hatalmas siker ellenére, a férje még mindig nincs teljesen meggyőződve, hogy kész van a dolgával.
Minden nap hazavisz belőle, hogy tesztelje. Nincs teljesen megelégedve. Most egy négyrétegű megoldásban gondolkozunk.
Kiemelt kép: iStock