A már modernizált Alma Gyógyszertárak friss belső design-ja közkedvelt a betérők körében. Dr. Lázár Szabolcs, a Patika Management Kft. ügyvezető igazgatója büszkén osztotta meg: „A Referenciapatika Program nagy lépés az Alma hálózatnak. Azt gondolom, hogy nem csak hazánkban, de Európában is élvonalba tartozó egyedi, saját programot alkottunk az Alma Referenciapatika modellel. A letisztult patika belsőt és a szabad polcokat úgy alakítottuk ki, hogy közben az Almára jellemző barátságos hangulat megmaradjon. Nagyszerű élmény volt mindezt létrehozni és még nagyobb a gyakorlatban megvalósítani. Olyan minőségi munkát végeztünk, amire újítóként is büszkén tekinthetünk.”
A program elindítása előtt a gyógyszertárhálózat feltérképezte a hazai vásárlói közönség igényeit. Bár az emberek 70%-a a széles választékot és a kedvező árakat keresi, de egyre fontosabb szemponttá válik számukra a kellemes patika belső. Átláthatóbban helyezkednek el a vény nélkül elérhető termékek, amik segítik a betegeket a választásban. A termékkínálat széles a klasszikus gyógyszertári terápiás csoportokon és egészségmegőrzéshez kapcsolódó termékeken túl olyan kategóriákkal is találkozhatnak a vásárlók, melyet jellemzően nem gyógyszertárban szoktak beszerezni.
A vásárlói igények felmérése alkalmával az emberek 43%-a kifejezetten a szabadpolcos patikát részesítette előnyben. Az Alma Referenciapatikákban dolgozó gyógyszerészek elmondása szerint: „A szabadon álló polcoknak köszönhetően olyan termékek is szem elé kerültek, amikről eddig a vásárlók nem is gondolták, hogy egy gyógyszertárban is beszerezhetők. Bár a vásárlási rutin változott, a felkészült gyógyszerészeink hatékonyabban tudnak konzultálni mindazokkal, akiknek kiemelten fontos a szakmai segítség”.
A szakértelem egyértelmű hozzáadott értéke a gyógyszertáraknak, de ezen felül egy garancia is, mert az itt elérhető termékek minőség és eredet szempontjából ellenőrzött forrásból, megfelelő szállítási körülményeket biztosítva kerülnek a polcokra.