Élet-Stílus
Attractive young woman covered with blanket looking through window and holding a cup while sitting in an armchair at home

Ezt tegye a nyugodt életért

Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

2018. 09. 05. 16:20

A stressz Magyarországon is milliók életét keseríti meg, komoly testi betegségeket idézhet elő. A nyugodt élet visszaszerzése nem megy tudatos döntés nélkül, aminek fontos része az életmódbeli váltás, a feszültség akaratlagos oldása és megfelelő táplálkozás.

Nem kell légiirányítónak vagy tűzszerésznek lenni ahhoz, hogy az ember stresszes életet éljen, sőt. Őrült mód felgyorsult világunk, a számtalan csatornán folyó feldolgozhatatlan mennyiségű információ, 24 órás készenlétben állás, a teljesítési és megfelelési kényszer mind a nyugodt élet esküdt ellensége. Elég mellé egy hisztis, követelőző főnök, akár kisebb családi probléma és az egész elviselhetetlenné válik.

A tartós negatív ingerek, a folyamatos feszültség és idegesség következménye a stressz. Pszichés hatásai mellett azért veszélyes, mert idővel testi tüneteket produkál, sőt igen komoly betegségek hátterében állhat a belső szervektől a fejfájáson keresztül az emésztő-, légző-, illetve a szív- és érrendszerre.

Ismerje fel

A baj ott kezdődik, hogy nehéz felismerni. Míg például egy felső légúti megbetegedés egyértelmű jeleivel orvoshoz megyünk, rövid vizsgálat után megkapjuk a megfelelő gyógyszert és pár nap múlva el is felejthetjük a kellemetlenséget. A hosszabb ideje fennálló stressz tünetei rendkívül szerteágazóak:

  • alvászavar, szorongás;
  • ingerlékenység, türelmetlenség;
  • gyomorbántalmak, fejfájás;
  • szapora szívverés, legyengült immunrendszer;
  • gyengeség, fáradékonyság;
  • szorító mellkas, nyaki és állkapocsfájdalom;
  • szexuális problémák

– és a lista koránt sem teljes. Az ember azért érzi mikor elég, de nem érdemes megvárni ezt a pontot, érdemes minél hamarabb szakemberhez fordulni. Alapvetően nem gyógyszeres kezeléssel kezdi, hanem életmódbeli tanácsokkal, hiszen a feszültséget is adott életmód generálja.

Tegyen ellene

A nyugodt élet visszaszerzése tudatos döntések sorát kívánja, annak beismerését: ez így nem megy tovább, vissza kell venni a tempóból. Az életünket igenis meg tudjuk szervezni, sokszor külső segítség is kell hozzá, de elhatározás nélkül semmiképp nem megy. tényleg nem kell hozzá más, mint elhatározás.

Este lefekvés előtt vagy a reggeli kávé közben szánjunk rá időt és tervezzük meg a napunkat.  Pörgessük végig az eseményeket, a várható feszültségforrásokat, előre készüljünk megoldásokkal. Igyekezzünk elkerülni a rohanást, kapkodást, kerüljük a konfliktushelyzeteket: ilyenkor számoljunk el háromig és kizárólag a megoldáson agyaljunk.

Iktassunk apró szüneteket a napba. Kis mozgás, pár perces séta, légző gyakorlatok vagy egy jó tea, kérjünk mini masszírozást a kollégától – a lényeg, hogy lépjünk ki egy picit a mókuskerékből. Munka után, otthon jöhet egy kis meditáció, párologtassunk stresszoldó illatok a lakásban vagy tegyünk a fürdővízbe, hallgassunk olyan zenét, ami megnyugtat.

Emellett igyekezzünk észrevenni a világ apró csodáit, éljük meg a napközben adódó kisebb örömöket. Nagyon fontos a jó minőségű, pihentető alvás is, aminek időtartama lehetőleg 7-8 óra legyen. Kapcsoljuk ki éjszakára a tv-t, sötétítsük a szobát, a fény- és hanghatások „észrevétlenül” rontják az alvást.

A test is törődést igényel

Nem elég csak a pszichére koncentrálni, a nyugodt, stresszmentes élet érdekében a test is figyelemre szorul. Nagyon fontos a már említett optimális alvás mellett a testmozgás. Legyen az egy kirándulás, séta, kocogás, kerékpározás vagy úszás – elég egy kevés is, a lényeg, hogy rendszeres legyen. Esetünkben a legjobb mozgásforma talán a jóga, ami nyugtat, megtanít és felkészít a feszültség, idegesség oldására, egyensúlyba hozza a testet a lélekkel.

Sarokpontnak számít a kiegyensúlyozott és változatos táplálkozás, napi szinten többféle, friss idényzöldség és -gyümölcs fogyasztása. Szervezetünk optimális működéséhez elengedhetetlen a vitaminok és ásványi anyagok megfelel mennyiségének biztosítása.

Nyugodtan nyúljunk feszültségoldó gyógynövényekhez bármilyen formában,  vagy azok kivonatához akár étrend-kiegészítőkben is. Ezek a termékek sokat segíthetnek és alapvető elvárás velük szemben, hogy természetes eredetűek legyenek. Alkalmazásuk előtt érdemes egyeztetni orvosával, illetve tartsa be a termékeken szereplő használati, adagolási utasításokat.

Szponzorált tartalom

A cikk a TEVA Valeriana támogatásával készült.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.