Élet-Stílus
Girl lying down in bed and sleeping

Így tudja feloldani a stresszt alvás előtt

Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

2018. 08. 15. 00:00

A szorongás és a stressz egészségkárosító hatását szinte lehetetlen felbecsülni. Pedig ezek megléte, különösen tartós fennállása esetén a szervezetünk nem jut megfelelő mennyiségű és minőségű pihenéshez, ami hosszú távon komoly problémákat, további betegségeket okozhat. A stressz elkerülése mai életünk komoly kihívása. Összeszedtünk néhány trükköt, ami segíthet.

Tévedés azt hinni, hogy aludni egyszerű. Sokak számára egyáltalán nem az, főleg pihentetően nem. Az emberi testnek egészen speciális feltételekre van szüksége a pihentető alváshoz, amitől nem csak a kedvünk lesz jobb, de hosszú távon számos betegséget is elkerülhetünk általa. Jól ismert tény, hogy a tartós alvászavar szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vagy depresszióhoz vezethet.

A testnek sötétre, csöndre és kellemes hőmérsékletű, enyhén hűvös környezetre van szüksége a megfelelő alváshoz.

De hiába mindez, ha az agyunk folyamatosan pörög elalvás előtt, és nem tudunk megnyugodni a stressztől. A stressz és a szorongás akadályozhatja a pihentető alvást, és komoly egészségkárosító hatással járhat. A veszélyt felismerve, az amerikai Nemzeti Alvás Alapítvány a stressz kezelésére konkrét tanácsokat állított össze az érintettek számára.

Sportoljunk délután, vagy reggelente

Mindegy, hogy futás, biciklizés, evezés, úszás, kardió vagy foci, a fizikai mozgás nagyon sokat segít a szellemi és testi feszültségek feloldásában.

Egy dologra viszont érdemes figyelni: mivel a mozgás ideiglenesen megemeli a testhőmérsékletet, ezért érdemes három órával lefekvés előtt végezni, hogy a test vissza tudjon hűlni a megfelelő hőfokra.

Kapcsoljon ki lefekvés előtt

Természetes, hogy az emberek jó része nappal a lehető legjobban pörög, hogy mindent el tudjon intézni. De így sajnos nagyon nehéz elaludni.

Ezért kifejezetten fontos, hogy lefekvés előtt legalább fél, de optimális esetben egy órával minden különösen stimuláló tevékenységet abbahagyjunk és elkezdjünk lazítani. Kapcsoljunk ki, olvassunk, tekerjük lejjebb a lámpát, vagy vegyünk egy kellemes fürdőt.

Watching tv and using remote control
Fotó: Thinkstock

Próbáljon lazító gyakorlatokat végezni

Léteznek olyan rutinok, amelyekkel akár 10 perc alatt is jelentősen csökkenthető a stressz az emberekben. Lélegezzen mélyeket, vagy próbáljon ki más relaxációs technikákat, mint például az irányított képek. Ez nem csak megnyugtatja lefekvés előtt, de a pulzusát is lejjebb nyomja, ezért még könnyebben tud majd elaludni.

Szabaduljon meg a gondolataitól

Még egy fontos trükk van: írja le a gondolatait, aggodalmait és teendőit egy papírra, és képzeletben tegye el őket holnapra. Már az is segít, ha csak rendszerezi a teendőit, de ez a technika ettől függetlenül is meglepően sikeres.

Szponzorált tartalom

A cikk megjelenését a Phytotec Hungária, a Sedacur forte forgalmazója támogatta.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

NEW ORLEANS, LA - NOVEMBER 04:  Quarterback Drew Brees #9 of the New Orleans Saints celebrates  defeating the Los Angeles Rams 45-35 in the game at Mercedes-Benz Superdome on November 4, 2018 in New Orleans, Louisiana.  (Photo by Wesley Hitt/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.