Élet-Stílus

Bocsánatot kért a H&M a lemajmozott kisfiú miatt

24.hu
24.hu

2018. 01. 09. 10:33

Bocsánatot kért hétfőn a H&M, svéd divatóriás egy a cég honlapján megjelent termékfotóért. A képen egy fekete kisfiú viselt egy kapucnis pulóvert, amin a „Coolest monkey in the jungle” (A legmenőbb majom a dzsungelben).

A fotó hétvégén terjedt el a Twitteren, mert rengetegen rasszistának találták. A The Weeknd művésznevű, etióp származású, kanadai popsztár kijelentette, hogy soha többé nem fog együtt dolgozni a márkával.

A H&M hétfőn nem csak bocsánatot kért a fotóért, de belső vizsgálatot is ígért, amelyik azt hivatott felderíteni, miért nem működött megfelelően a cég szűrőrendszere, ami az ilyen botrányokat próbálja megelőzni.

A cég közleménye szerint a gyerekpulóver néhány európai webáruházban volt kapható, de hamarosan el fogják távolítani a kínálatból, a fotót, amelyiken a ruhadarabot modell viselte, pedig azonnal eltávolították. A márka magyar nyelvű oldalán, a felső kedden délelőtt még kapható volt.

Az utóbbi időben több világmárka botlott hasonlóan. Októberben az Unilever kért bocsánatot, mert egy Dove tusfürdő reklámjában „fehérré változtattak” egy fekete lányt. Áprilisban pedig a Niveának sikerült annyira rasszista szlogeneket kreálnia, hogy neonáci szélsőségesek kezdték jelmondatként használni őket.

(via New York Times)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Győr, 2018. április 5.
Pintér Sándor belügyminiszter a Készenléti Rendőrség nyugat-magyarországi határrendészeti igazgatósága győri határvadász bevetési osztályának és a Nemzeti Nyomozó Iroda győri bűnüldözési osztályának elhelyezésére szolgáló győri épületegyüttes átadásán 2018. április 5-én. Az 5429 négyzetméter alapterületű épületegyüttest több mint 2,8 milliárd forintból alakították ki.
MTI Fotó: Krizsán Csaba
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.