Élet-Stílus

A 30-as sebességkorlátozás csak több halálesetet eredményezett

Egy brit önkormányzat elismerte, pont az ellenkező hatást érte el a több helyen bevezetett sebességkorlátozás, mint remélték. De nem vonják vissza, mert túl sok pénzbe kerülne.

Megnőtt a súlyos sérülésekkel és halállal végződő balesetek száma azokon a területeken, ahol egy brit önkormányzat 20 mérföld per órás (32 kilométer per óra) sebessékorlátozást vezetett be – jelentette a Telegraph című brit lap. A több települést is magában foglaló Bath és North East Somerset önkormányzata egy éve alakított ki 13 helyen 20 mérföldes zónákat, és egy önkormányzati jelentés szerint abból hétben lesz rosszabb a helyzet.

A jelentés szerint ez egy országos probléma, és “nincsen rá egyszerű magyarázat”. Feltehetően az történhet, hogy a helyiek ezeket a zónákat biztonságosbnak gondolják a sebességkorlátozás miatt, és kevésbé figyelnek oda, amikor azokon a részeken gyalogolnak, vagy kerékpároznak.

A Telegraph az esettel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy nem ez az első jelzés, hogy a 20 mérföldes zónák veszélyesebbek. Portsmouth városában hasonló eredményeket tapasztalt a közlekedésügyi minisztérium, amikor 2010-ben megvizsgálta a korlátozás hatásait. Ott is az történt, hogy a halálos, valamint a súlyos sérülésekkel járó balesetek száma nőtt, ahelyett, hogy csökkent volna.

Harmincas sebességkorlátot vezetne be lakott területen egy EU-biztos
Violeta Bulc szerint így csökkenthetnék a halálos balesetek számát.

Bath és North East Somerset önkormányzata azonban ennek ellenére nem fogja eltüntetni a zónákat. Azért, mert az túl sok pénzbe kerülne. A zónák kialakítása 800 ezer fontba került, és nagyjából ugyanekkora összeget emésztene fel azok visszaalakítása, és erre nincsen keret – mondta el az önkormányzat helyettes vezetője. Hozzátéve, hogy újabb 20 mérföldes zónákat vvalószínűleg nem fognak kialakítani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik