A Southeby’s aukciós ház reményei szerint nagyjából félmilliárd forintnak megfelelő euróért fog elkelni egy porlepte, helyenként már rozsdásodó, és emiatt költséges felújítást igénylő Ferrari egy szombati árversén.
Az 1969-es sportautót nem véletlenül tartják ennyire értékesnek. Az ugyanis igazi ritkaságnak számít. Annyira, hogy sokan még azt sem tudták, hogy egyáltalán létezik, amíg elő nem került Japánban, ahol egy csűrben gyűjtötte a port majdnem negyven éven át.
A 280 kilométer per órás sebességre is képes, csak Daytona néven emlegetett 365 GTB/4-ből alig több, mint 1200 darabot gyártottak le 1969 és 1973 között.
A most előkerült autó azonban egyetlen egy darab, amint alumínium kasztnival gyártottak le, és közúti forgalomba helyezhető. Öt másik alumínium változat is készítettek, de azokat mind Daytonai 24 órás versenyre.
Az autót először olasz vevők vásárolták meg, és 1971-ben került Japánba, ahol végül 1980-ban Takai Makoto tulajdonába került. Aki aztán berakta egy csűrbe, ahol az azóta eltelt időben állt. Az autó létezéséről csak nagyon kevés gyűjtő tudott, és sok igazán elhivatott Ferrari-rajongó sem tudott arról, hogy valaha is létezett.
A kevesebb mint 40 ezer kilométert futott autót most abban az állapotban bocsájtják árverésre, ahogy a japán csűrből előhúzták. Még az évtizedek alatt összegyűjtött port sem szedték le róla, amikor átszállították Olaszországba, ahol a Ferrari otthonában, Maranellóban árverezik el, a világ egyik legnagyobb Ferrari-aukcióján.
A Southeby’s reménye szerint az autó végül 1,4 millió és 1,7 millió euró közötti áron fog elkelni.