Az OTP Bank tapasztalatai szerint egyre többen vannak, és egyre nagyobb összeget igényelnek a személyi kölcsönre szerződők. Az éppen egy éve a magyar piacon megjelent online személyi kölcsön is a várakozások felett teljesít, olyannyira, hogy még a korábban a személyi kölcsönök esetében tapasztalt nyári uborkaszezon miatti visszaesés is elmaradt. A szabadon felhasználható kölcsön jó megoldást jelenthet az iskolakezdéskor felmerülő költségek esetében is.
Budapest, 2017. augusztus 31. Az OTP Bank közel egy éve, tavaly szeptemberben indította útjára digitális szolgáltatását, a teljes mértékben online intézhető személyi kölcsönt. Jelenleg a teljes folyósítás több mint 5%-át teszi ki az online szerződött ügyfelek köre, ez az előzetes várakozások feletti eredmény.
A legnagyobb hazai pénzintézet tapasztalatai szerint az online megoldás elterjedésével párhuzamosan változott az ügyfelek viselkedése is. „A korábbi években augusztus végén, tehát az iskolakezdés környékén volt kiugró a személyi kölcsön igénylések száma” –nyilatkozott a tapasztalatokról dr. Rajmonné Veres Ibolya. Az OTP Bank Fogyasztási Hitelek Főosztályának igazgatója hozzáfűzte: „Az iskolakezdés olyan esemény egy gyermeket nevelő család számára, ami jelentősen megterhelheti a költségvetésüket. Ekkor derül ki, milyen pluszkiadással jár a tanév indulása, milyen taneszközökre, számítógépre lesz szükség, ilyenkor szerzik be a családok az új íróasztalokat és egyéb bútorokat is. Mivel a személyi kölcsön szabadon felhasználható és könnyen elérhető termék, ezért jó megoldást jelenthet a családok számára.”
A KSH legfrissebb adatai szerint átlagosan gyermekenként akár a 15 ezer forintot is meghaladják az iskolakezdéskor fizetendő költségek, ám ennek többszörösét is elérhetik a kiadások.
„Ebben az évben azt tapasztaltuk, hogy eltűnt az augusztust megelőző uborkaszezon, szinte egész nyáron kiegyenlített volt az érdeklődés a személyi kölcsön iránt. Biztos vagyok benne, hogy a kedvezően alakuló piaci kamatok mellett az online igénylés lehetősége is szerepet játszott ebben, hiszen az igényléshez szükséges adatok megadása után online történik a hitelbírálat és a szerződéskötés is. Ezt követően akár néhány percen belül ügyfelünk számláján lehet az igényelt összeg. Úgy gondolom, hogy az európai szinten is egyedi és korszerű megoldás, valamint a szolgáltatás nyújtotta kényelem is magyarázza a kiugró eredményeket”-mondta el dr. Rajmonné Veres Ibolya.
A 3000 feletti online szerződéskötés révén már több mint 3 milliárd forintot folyósított az OTP Bank. A szolgáltatás jelenleg több mint hatszázezer, a bankhoz érkező állandó jövedelemmel, és internetbanki szerződéssel rendelkező ügyfélnek áll rendelkezésére. Ők otthonról, akár a karosszékükben ülve is meg tudják kötni szerződésüket. Az elmúlt néhány évben a hitelintézet tapasztalatai alapján jelentősen nőtt a felvett személyi kölcsönök átlagos összege, jelenleg az ügyfelek nagyjából 1 millió forintos kölcsönt vesznek fel. A korábbiakhoz képest kismértékben csökkent a futamidő, az OTP Bankkal szerződők többnyire 5 évre veszik fel a hitelt.