Élet-Stílus

Négymillió óvszert fesztiváloznak el a magyarok

A fesztiválszezonban tetőzik Magyarországon az óvszervásárlás: jellemzően júliusban és augusztusban akár 15 százalékkal többet költünk védekezésre, mint az év többi hónapjában. A teljes hazai piac értékben 6 százalékkal, míg darabszámban 5 százalékkal bővült 2016. június és 2017. május között az előző év azonos időszakához képest, derül ki a Nielsen 80 vegyi árut monitorozó kiskereskedelemi indexéből. Számosítva: közel 3,5 milliárd forintért több mint 20 millió óvszert vásároltunk egy év alatt, mintegy 160 forintos átlagáron.

A felmérésből kiderül, a síkosított óvszer az „óvszerek királya”: értékben ez a típus viszi el a piac 86 százalékát, míg darabszámban 100-ból 90 értékesített termék ilyen. A spermicid hatóanyaggal ellátott óvszerek iránt jóval kisebb az érdeklődés.

A nem bordázott gumik legalább ennyire közkedveltek: a teljes eladás 86 százaléka ilyen, míg a bordázott termékekre a védekezők 10 százaléka voksol. Hasonlóan hagyománykedvelőek vagyunk a színek tekintetében is, az eladások csupán 3 százalékát teszik ki a színskála különféle árnyalataiban pompázó óvszerek. Érdekesség még, hogy az anatómiailag formázott óvszerek sem tarolnak: az értékesített termékek 90 százaléka nem ilyen.

„A nyári fesztiválszezon jellemzően kedvez az óvszerpiac forgalmának, a július-augusztusi időszak az éves forgalom közel 20 százalékát teszi ki ” – mondta Horváth Fanni, a Nielsen szenior ügyfélkapcsolati munkatársa. „A kiskereskedelmi adatok ugyanakkor hagyományos ízlést tükröznek, a színes-szagos óvszerek iránt nem rajonganak a magyarok.”

A kiszereléseket vizsgálva kiderül, hogy az értékesített dobozok számát tekintve a 3 darabos dobozok viszik el a forgalom több mint felét (53 százalék), de populáris a nagyobb, 10 darabos kiszerelés is (46 százalékkal). Emellett a gyártói márkák abszolút tarolnak az óvszerek között, az értékesítések több mint 99 százaléka nem sajátmárkás termék.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik