Közel sem Brüsszel
Ha spórolni akarunk és fapadossal repülnénk, akkor arra vigyázzunk, hogy a Charleroi reptér csak nevében Brüsszel, ugyanis közel egy óra buszozásra van a belga fővárostól délre. Buszok húszpercenként járnak egyébként a két helyszín között, ha pedig jó előre foglalunk a Flibco oldalán, akkor az átlagos 17-18 eurós jegye akár ötből is megúszhatjuk.
Érdemes egyébként egy másik transzferbuszra felszállni – arra, ami Genten át Bruges-be közlekedik. Utóbbi város szavakkal leírhatatlan, a kis kanálisok (apropó, a 7-8 eurós csónaktúra kötelező) és a régi épületek miatt simán elhinnénk, hogy Velencében vagyunk. A belvárost körbeveszi a víz, a templomok és a Belfry-torony mellett pedig érdemes ellátogatni a csokimúzeumba, illetve a centrum keleti részén található szélmalmokhoz. A bringabérlés ajánlott, ha pedig valaki vállalkozó kedvű, akkor a tengerpartra is letekerhet – oda vissza nagyjából 4 óra alatt megjárható. Természetesen vonat is közlekedik Oostendébe, arra pedig érdemes figyelni, hogy péntektől vasárnapig a retúrjegyek féláron kaphatóak
A városban szinte mindenhol van wifi, így lehet képeket töltögetni Instagramra és Facebookra – van mit egyébként, ugyanis a tengerpart minden évszakban lenyűgöző. A visszafelé utat kicsit nyújtsuk meg és menjünk Gentig!
Gent pályaudvara a város déli részén található, ahonnan bár járnak villamosok a központba, érdemes a Volketsparkon át sétálva megközelíteni. A Vooruit felé vegyük az irányt, így a belvárost keletről kezdjük el bevenni, majd kövessük a vizet egészen a centrumig. A templomtornyokból elképesztő látvány nyúlik a városra, igaz, fizetni kell a megmászásukért. A kisvárosban nem tudunk olyan utcába fordulni, hogy ne legyen gyönyörű és a rengeteg reggelizőhelynek köszönhetően másnap nem indulunk tovább éhesen Antwerpenbe. Mi egyébként a Simon Says-ben jártunk, ahol 6-7 euróért komplett reggelit kaptunk.
Antwerpen nagyjából egy órára van Genttől, Brüsszeltől északra. A pályaudvar mellett található a gyémántnegyed, aminek a körbejárása után érdemes közbringát bérelni és azzal eltekerni a MAS-hoz, illetve a Red Star Line múzeumhoz. Előbbi tetejéről ingyenesen megcsodálható a kikötőváros, utóbbi pedig az amerikai álmot hajszoló szegényebb európaiak vándorlásáról és útjáról szól.
A város két oldalát egy kerékpárosoknak és gyalogosoknak fenntartott csatorna köti össze, amibe teherlifttel lehet lemenni. A Sint-Andries néven futó városrész gyönyörű, a Stadsparkba pedig különösen hétvégén érdemes kilátogatni, amikor bolhapiac van. A Városháza környékén egész jó éttermek vannak és nem kerülnek sokkal többe, mint a mirelit sültkrumplit áruló büfék.
Brüsszelbe szintén vonattal eljutni a legkönnyebb, nagyjából negyedóránként indulnak járatok, amik körülbelül 7 euróba kerülnek. Az út szűk egy óra és választhatunk, hogy melyik pályaudvaron szeretnénk leszállni. Ha a központinál fejezzük be az utunkat, akkor onnan csak pár perc a Parc de Bruxelles, ahonnan szintén egy rövid sétára van a Petite Sablon és a Parc d’Egmont. A Victor Horta múzeum villamossal közelíthető meg a legegyszerűbben, a belépő viszont borsos: nagyjából 8-10 euróért lehet bejárni az egyébként nem nagy épületet. Ja, és fotózni tilos!
Érdemes párnapos bérletet váltani, ugyanis a metróhálózatuk nagyon jó és például az Atomiumhoz vagy a Jubelparkhoz így a legkönnyebb eljutni.
A már említett transzfer a Midi állomásról indul és 45 perc alatt kint van az egyébként elég kicsi reptéren, szóval ne számítsunk arra, hogy ott olyan sok időt el tudunk majd tölteni hasznosan.