Ahogy arról már beszámoltunk, óriási felháborodást keltettek a francia Yves Saint Laurent divatház legújabb reklámkampányához készült fotók és videók, melyek kimondottan megalázó helyzetekben ábrázolják a nőket. A képek miatt rengetegen tettek panaszt a francia reklámokat felügyelő szervezetnél, az ARPP-nál, melynek vezetői pénteken hoztak döntést – írja a Guardian.
Az ARPP úgy döntött, a plakátoknak menniük kell – a döntés tulajdonképpen borítékolható volt, néhány nappal ezelőtt ugyanis a szervezet vezetője, Stephane Martin így nyilatkozott:
A divatreklámok területén már egy évtizeddel ezelőtt is voltak ilyen ‘pornósikkes’ próbálkozások, erre most itt van megint, és ez nem elfogadható. Nem vagyok biztos benne, hogy a [Saint Laurent] női vásárlói azonosulni vágynának ezekkel a képekkel
Az eset azért is különösen érdekes, mert épp a zseniális Yves Saint Laurent volt az, aki a hetvenes években nadrágkosztümöt és szmokingra hasonlító szetteket tervezett a nőknek, ami szoros összefüggésben volt az akkoriban erősödő feminista mozgalommal.