A korábbi várakozásoknak megfelelően a karácsonyi ünnepek alatt – december 24-én, 25-én és 26-án – küldött SMS-ek száma közel 10%-os csökkenést mutat a tavalyi hasonló időszakhoz képest a Telekom ügyfelei körében:
Az évekkel ezelőtt indult trend tehát folytatódik, évről évre nagyobb jelentőséget kap az internetes kommunikáció. A mobilinternet forgalom több mint háromnegyede már 4G hálózaton zajlik.
A Vodafone-nál is hasonló volt a helyzet, az idei karácsonyi időszakban az egy évvel korábbihoz képest ugrásszerűen növekedett ügyfeleinek adatforgalma, míg a hagyományos telefonhívások, elküldött SMS-ek és MMS-ek száma sokkal kisebb mértékben változott.
A 2016. december 24. és 26. között az okostelefonok és táblagépek segítségével elküldött sok millió különböző internetes üzenet mellett nagyon sokan a hagyományos módon üdvözölték ismerőseiket, rokonaikat, barátaikat, így a Vodafone ügyfelei közel 106 ezer MMS-t és 6,4 millió SMS-t küldtek és 9,4 millió hívást indítottak a karácsonyi időszakban.