A Social Bite nevű cég, amelynek már a neve is árulkodó (közösségi harapás), úgy döntött, hogy eddig egészen forradalmi módon próbálja meg megoldani a társadalom peremére csúszott emberek ellátását és rehabilitációját. A vállalat szendvicsek eladásával kívánja előteremteni a szükséges forrást, amelyből finanszírozni tudják azt átfogó programot, amely lakhatást és megélhetést biztosít hajléktalanok számára.
A Social Bite praktikus szempontok szerint választott partnert, így találtak rá Jonathan Avery Tiny House Scotland programjára. Avery olyan kicsi, mobilis, vagyis hordozható házakat készít, amelyeknek rendkívül alacsony az előállítási költségük. Egy miniház nagyjából 10 millió forintba kerül, ami elsőre magas árnak tűnhet, ám ehhez érdemes hozzátenni, hogy egy ilyen lakásból álló falu bármikor költöztethető, alakítható, mégis teljesértékű otthont tud nyújtani a benne lakóknak.
A Social Bite tervei szerint az első hajléktalanfalut Edinburgh környékén, Grantonnál hoznák létre 2017 nyarán. Itt nagyjából 10 házat rendeznének be, ahol összesen 20 hajléktalan élhetne több mint 12 hónapon keresztül. A program nem csak lakást biztosítana egy éven keresztül a rászorulóknak, a Social Bite megpróbálná visszavezetni a társadalomba a hajléktalanokat, akik felzárkóztató programokon is részt vennének.
A Social Bite, annak érdekében, hogy minél több pénzt tudjanak gyűjteni, egy játékkal is megpróbálja felpörgetni az eladásait, a náluk étkezők között ki fognak sorsolni egy közös ebédet az újabban környezetvédő dokumentumfilmesként tevékenykedő hollywood-i sztárral, Leonardo Di Caprióval, aki már személyesen is meglátogatta az éttermet, kiállva ezzel a hajléktalanok ügye mellett.