Az 1873-ban szabadalmaztatott, zsebeinél szegecsekkel megerősített farmernadrágok a XX. század közepéig munkaruhaként hódítottak, de az ötvenes és hatvanas évek mindent megváltoztattak: előbb a fiatalok szabályok elleni lázadásának részeként, majd a fajüldözés, és a vietnami háború elleni szembefordulás eszközeként hordták, de lassan széles körben elfogadottá és népszerűvé vált, sőt, lassan átszivárgott a ruhadivatból a szórakoztatóelektronika, sőt, a közlekedés világába is.
1974-ben például a Zenith piacra dobta a Sidekick Blue Jean névre hallgató, harminc centiméteres képátlójú tévéjét, ami autentikus rézszegecsekkel és szép varrással díszítve teljesen úgy tűnik, mintha egy nadrágot húztak volna a készülékre:
Egy évvel korábban, 1973-ban pedig az AMC (American Motors Corporation) autógyár piacra dobta a sokszor egyszerűen csak a világ legrosszabb autójainak egyikeként aposztrofált AMC Gremlin (1970-1978) Levi’s belsővel egyedivé tett kiadását, ami az óriási mennyiségű farmeranyag (illetve a tűzvédelmi szabályok miatt nem pamut, hanem nylonalapú, de a farmerre megszólalásig hasonlító anyag) felhasználása mellett levehető térképzsebeket, rézszegecsek egész sorát, megnövelt hátsó lábteret, és szép vörös Levi’s-logókat is tartalmazott: