Nemrég hozták nyilvánosságra az amerikai sportszergyártó gigavállalat üzleti jelentését, amelyből kiderült, hogy a Nike több mint 9 milliárd dollárt, egészen pontosan 9,1 milliárd bevételt termelt az első negyedévben. A The NPD Group nevű sportipari elemzőcsoport vezetője, Matt Powell levezette, hogy a hatalmas eladások milyen összegeket jelentenek heti, napi, óránkénti, percenkénti és végül másodpercenkénti lebontásban. A matek vége valami elképesztő szám lett, a számítás szerint a Nike ugyanis
Nike did $9.1 billion in Q1. That’s $700 million per week; $100 Million per day; $4 million per hour; $66K Minute; $1K (25 pairs) a second
— Matt Powell (@NPDMattPowell) 2016. október 11.
A szám természetesen valamennyire torzít, hiszen a hatalmas bevétel nem minden esetben bontható le eladott cipőkre, de ha még csak irányszámként is gondolunk erre az eredményre, elképzelni is nehéz, mennyi üzlet és viszonteladói hálózat tartozhat a vállalathoz.
Összehasonlításképpen, hogy a Nike mennyit ver a mezőnyre: az Adidas ugyanabban a negyedévben 5,48 milliárd dollárt, míg a szintén amerikai sportszergyártó Under Armour “csak” 1,05 milliárd dollárt tudott produkálni.