„Az orvos szerencsére nagyon készséges volt: egyből fogadott minket és élvezte a szükséges vizsgálatokat. Mikor végzett, közölte, hogy a fiamnak vírusfertőzése van, ami miatt kiszáradt és nehezen kap levegőt, ezért azonnal kórházba kell szállítani”
– idézte fel a történteket a 36 éves brit édesanya, Charlotte Tappin, aki akkor még nem is sejtette, hogy a következő négy és fél órában a rendelőben ülve várják majd a segítséget.
„A mentőket az orvosunk riasztotta, egyben jelezte a diszpécser felé, hogy a szállításra váró beteg egy kisbaba, aki légzési nehézségei miatt azonnali ellátásra szorul. A mentők nyugtázták a kérést, majd jelezték, hogy egy órán belül a helyszínen lesznek.”
Az ígért egy órából először kettő, majd gyorsan három lett, a mentő azonban nem érkezett meg.
„Az orvosunk ekkor úgy döntött, újra telefonál. Közölte a diszpécserrel, hogy a betege állapota kritikus és, hogy azonnali segítségre van szüksége. Azt remélte, a „kék kód” miatt már perceken belül megérkezik a kocsi, ehelyett újabb egy órás várakozás következett.”
Charlotte a Mirror című brit lapban elmondta, a negyedik óra végén úgy döntött, nem vár tovább.
„A gyerekem egészséges mindennél fontosabb volt és úgy éreztem, ha egy perccel is tovább várunk, az ő életét kockáztatom”
– mondja a nő, majd hozzáteszi, végül a saját kocsijával vitte kórházba kisfiát, ahol azonnal ellátták őt.
„Minden elismerésem a kórház orvosaié. Mikor végre odaértünk, mindent megtettek azért, hogy a fiam állapotát stabilizálják és a légzését megkönnyítsék. Szerencsére Thomas állapota gyorsan javult, így csak néhány napot kellett a kórházban töltenünk.”
Charlotte az interjúban elmondta, nem haragszik az essexi mentőszolgálatra sem, sőt, megérti, hogy napokkal karácsony után és nem sokkal szilveszter előtt sok dolguk volt.
„Mindettől függetlenül a véleményem az, a nehézségeiket kommunikálhatták volna jobban is. Már az elején mondhatták volna, hogy túlterheltek és hogy, ha meg tudom oldani, vigyem én kórházba a gyermekemet.”
Az ügyben egyébként megszólalt a mentőszolgálat szóvivője is, aki elmondta, december 29-én valóban kaptak hívást Thomas Tappin orvosától, ám a rengeteg hívás miatt egyszerűen nem volt lehetőségük időben odaérni a kisfiúért. Hozzátette, sajnálják a történteket és az ügyben mindenképp alapos vizsgálatot indítanak majd.