Élet-Stílus

Visítva röhögősre sikerültek a drogellenes kampányfilmek

Egytől-egyig minden lajháros szpot annyira béna, hogy már imádnivaló.

Nem szeretjük a „fél világ ezen röhög”, vagy az „ezen szakad az egész internet” jellegű dumákat, de itt most tényleg ez a szitu: készült egy sorozatnyi drogellenes kisfilm Ausztráliában, amelyek közül mindegyik vírusvideó-státuszba került – de nem azért, mert annyira jól sikerültek.

A társadalmi célú hirdetések a füvezésről próbálják lebeszélni a gyerekeket. Mindegyik reklámban emberméretű lajhár alakítja a marihuánafüggő fiatalt, aki gyakorlatilag egy emberi roncs: képtelen a dolgozatírásra, sőt még arra sem képes, hogy a sót odaadja az asztalnál, és a bulikban sem túl kommunikatív. Bénázását a környezetük a lenéző „beszívott lajhár!” szókapcsolattal jutalmazza, épp, hogy le nem köpik szerencsétlent.

A sorozat rendkívül sikeres lett, de leginkább azért, amiért anno a magyar rendőrségi oktatófilmek: mert mindegyik rettenetesen abszurd. Többen máris Chewbacca távoli rokonait emlegetik, az meg külön vicc, hogy a buliban a füvező lajhár a negatív figura, amikor rajta kívül láthatóan mindannyian alkoholt fogyasztanak.

Természetesen máris elkészültek az első paródiák. Például a reklámhoz, amelyikben a lajhár annyira hülye, hogy a só (salt) helyett a salátát (salad) nyújtja oda anyjának, zseniális feliratokat biggyesztettek, amelyekből kiderül, hogy a fiú nem akarja, hogy az anyukájának magas legyen a vérnyomása, ezért nem hajlandó teljesíteni a kérést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik