Érdekes kísérlet zajlott a Tinderen. Aki nem tudná: a legnépszerűbb (és akár vécézés közben is használható) okostelefonos társkereső alkalmazásról van szó, ahol a jelöltek fotói között böngészve egyetlen húzással dönthetünk a sorsukról: ha balra toljuk a képet, többet nem jelenik meg nekünk a jelölt, ha jobbra lökjük, és kiválasztottunk is ezt teszi a mi fotónkkal, akkor jön az értesítés, hogy érdeklődünk egymás iránt.
A kísérletben két kamuprofilt töltöttek fel. Mindkét adatlap egy Carla nevű 24 éves manchesteri lányhoz tartozott, és ugyanazokat a fotókat tették a hölgy portfoliójába, azzal az apró különbséggel, hogy egyiküknek képszerkesztővel jelentősen megnövelték a mellméretét.
Kezdjük is az „eredménnyel”: átlagos kebelméretű Carlát 602 férfi választotta ki elsőre, míg az optikai tuningon átesett verzióját 809-en húzták jobbra. A kutatást végzők szerint ez azt jelenti, hogy a nagyobb mell olyan sokat számít, hogy több mint harmadával nagyobb érdeklődést generál. Sőt még azt is képesek voltak kihozni, hogy minden egyes kosárméret 9-9 százalékkal nagyobb érdeklődést vált ki.
Ami viszont érdekes: a nagymellű Carla nemcsak több üzenetet kapott, de azok tartalma is eltért a kisebb keblű lány kamuprofiljára érkezett szövegektől: a nagyobb méretűre retusált hölgynek jellemzően egyből szexuális utalásokban gazdag üzeneteket küldtek az udvarlók.
Persze az is lehet, hogy az egész kutatás mögött csak a mellnagyobbító-lobbi áll, gondolhatná bárki az eredményeket látva – és TÉNYLEG: a Daily Mail írásából kiderül, hogy a felmérésre egy plasztikai sebészettel foglalkozó cég adott megbízást.
A kutatás módszertanáról nem tudunk semmit, így nem mernénk komoly (sőt: semmilyen) következtetéseket levonni a fentiekből. Azt viszont biztosan állíthatjuk, hogy a természetes formákért többen rajonganak, mint az utángyártott modellekért. Na, és azt is megénekelte már valaki, hogy „nagynak nagy, igen, a dinnye is, csak hát a kajszi édesebb”.