1971 szörnyű év volt a kis ország számára, hiszen közlekedési balesetben mintegy 3300-an haltak meg, köztük több mint négyszáz gyermek is. Az aktivisták ezért akcióba léptek, köztük a Stop de Kindermoord (Állítsák meg a gyerekgyilkosságokat), akik rendszeres kerékpáros tüntetéseikkel és lezárt utcákkal igyekeztek nyomatékot adni a szavaiknak. Ezeknek a csoportoknak, valamint a döntéshozóknak (és persze az 1973-as olajválságnak) köszönhetően Amszterdam mára újra a két keréken tekerők nirvánája lett.
Fotó: Department for Transport
Az összes utazás 38 százaléka már kerékpáron történik, és ez a szám a következő években növekedhet is –ugyanez az arány Londonban például 2 százalék.
Fotó: Andy Nash
A biciklik egy része azonban rejtélyes módon a várost behálózó csatornák mélyén végzi, így a város vezetése által megbízott hulladékhasznosító cégek rendszeresen kotrást végeznek azokon, bevásárlókocsikat, autóalkatrészeket, fémhulladékot és számtalan, kincsnek számító biciklit is a felszínre hozva. A város csatornáinak egy része négyszáz éve nem volt teljesen kitakarítva, így bármikor találhatnak akár komoly, több évszázada a vízben nyugvó leleteket is: