Élet-Stílus

Dráma: kiment a divatból egy rövidítés a Facebookon

Van egy kifejezés, amit nemrég még sokan használtak, ma pedig már a kihalás fenyegeti.

Közepesen fontos kutatási eredményről számolt be a világ első számú közösségi hálózata. A Facebook szakemberei azt vizsgálták, hogy az amerikai felhasználók hogyan fejezik ki egy-egy bejegyzésben vagy kommentben, hogy épp nevetnek, vagy hogy humorosnak tartanak valamit.

Május utolsó hetében, amerikai facebookozók bejegyzéseinek vizsgálatával készült a felmérés, amelyből kiderült, hogy a terület korábbi nagy császára, a LOL már kiment a divatból. A laughing out loud (hangosan felnevetni) rövidítését már kutya sem használja. OMG!

És tudják, mi most a menő? A haha.

Nem, nem a Hallgatói Hálózat (persze lehet, hogy az is menő, csak nem ebben a kontextusban); hanem az eredeti értelmében. A vizsgált e-röhögések több mint fele (51 százalék) haha volt, a második helyen a hangulatjelek (smiley és modernebb társai) végeztek, a harmadik legnépszerűbb facebookos nevetés pedig a hehe. Szegény LOL-t mindössze az esetek 1,9 százalékában használták. OMG! R.I.P.


A kép forrása: research.facebook.com

További fontos adatok:

A posztok 15 százalékában használtak a felhasználók olyan nyelvi (vagy képi) eszközt, amellyel tudatni akarták, hogy egyébként viccesnek szánják, amit írnak (vagy humorosnak tartják, amit más írt).

A férfiak jellemzően haha vagy hehe-pártiak, míg a nők inkább hangulatjeleket biggyesztenek mondataikba.

Seattle facebookozóira jellemző leginkább a haha, a chicagóiak inkább emojit használnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik