„Tiszta kosz, nincsenek rá szavak, undorító hely, soha többet, szörnyű, be kellene zárni.” Ezekkel a szavakkal jellemezték a TripAdvisor utazási oldalon a Blackpool városában található Broadway Hotelt az ott megszállt vendégek, akiknek elsöprő többsége egyértelmű tanácsot ad azoknak, akik ott szeretnének megszállni: „Ne menjenek erre a helyre, kerüljék el, inkább a Bates Motel!”.
A leírások alapján úgy tűnik, a szállodában egyszerűen semmi sem éri el az elvárható minimum szintjét. A fürdőszobában nincsen meleg víz, de legalább van penész a kádban, falakon és a zuhanyfüggönyön. Az ágy olyan kényelmetlen, hogy többen is inkább a padlón aludtak, és olyan koszos, gyanús foltokkal teli a matrac, hogy volt, aki csak úgy mert ráfeküdni, hogy maga alá rakta a kabátját.
A mocsok, a kosz és elhanyagoltság visszatérő elem a leírásokban. Málló vakolat, lepergő tapéta, széteső szekrények és foltos szőnyegek, amelyek olyan koszosak voltak, hogy biztos nem láttak porszívót már jó sok ideje. Volt, akiket cigarettacsikkek fogadtak az ágy mellett és olyan is, aki egy pár használt zoknit (!) talált az egyik fiókban, amelyek olyan régóta ott lehetettek, hogy már elkezdtek penészedni.
Ezek után nem meglepő, hogy a reggeliről sem voltak túl jó véleménnyel a vendégek – és voltak, akik az ott eltöltött éjszaka után már inkább nem is kockáztatták meg, hogy ott egyenek. Koszos étkészlet, mocskos asztalok, amikről a pincérek nem takarították el az előző vendég használt tányérjait. Apropó pincérek. A személyzetről szintén lehangoló vélemények jelentek meg, amelyek közül a „nem mosolyognak” talán a legpozitívabb. Leginkább a „bunkó” kifejezést lehet olvasni. A hozzáállást egyébként már jól mutatja a vendégeket a recepción fogadó tábla, amin az áll: „Sértegetést már nem fogadunk el borravalónak.” Nem csoda, hogy sokan már az első éjszaka után inkább menekülőre fogták.
A legszebb, hogy a szörnyű szállodáról valószínűleg soha nem is hallottunk volna, ha a vezetés nem próbálta volna egy igazan ostoba módszerrel elérni, hogy ezek a rossz vélemények ne kerülhessenek ki a TripAdvisor oldalára. A hotel ugyanis azt az eleve kudarcra ítélt megoldást választotta, hogy százfontos, azaz majdnem negyvenezer forintos „pénzbüntetést” szab ki azokra a vendégekre, akik kritizálni merik a helyet. (Ez komolyan benne volt az „Általános Szerződési Feltételekben”, amit a vendégeknek alá kell írniuk, ha ott akarnak megszállni.)
Ezt tették egy hatvanas éveiben járó házaspárral is, akik számlájáról levonták az összeget, miután látták, hogy szidták a szállodát, amit „rothadó bűzös lyukként” jellemeztek. Azonban a Broadway Hotelnek ezzel sikerült pont az ellenkező hatást kiváltania, mint amit el akart érni, ugyanis ennek a lépésnek köszönhetően a brit sajtó felfigyelt a szállodára, és már nem csak az utazási oldal látogatói tudhatták meg, milyen undorító egy hely a hotel, hanem a brit és nemzetközi oldalakon keresztül több millió ember szembesülhetett az ott uralkodó elképesztő állapotokkal. Innen üzenjük a szálló vezetésének: üdvözöljük Önöket a Streisand-effektus világában.