#Fatkini: ez az a hashtag (címke), amelyre a közösségi site-okon rákeresve súlyfelesleggel rendelkező bikinis nőket ábrázoló fotók tárulnak elénk. A trend most kezd igazán robbanni, pedig egy Gabi Gregg (GaboFresh) nevű blogger már 2012-ben megírta, hogy túlsúlyos nőknek igazán felszabadító érzés kimenni a strandra, a tengerpartra, a medencéhez egy kétrészes fürdőruhában, és abszolút nem törődni azzal, hogy most akkor ki mit gondol.
Ha nem is azonnal, de mozgalom lett a dologból, aktivistákkal és rengeteg követővel. A strandon készült bikinis képeket feltöltik a Twitterre, a Facebookra vagy az Instagramra, és ellátják a már említett címkével. Megírják, milyen érzés először bikinit viselni, a napsütést és a szél fújását érezni a hasukon.
Az ügynek – az XXL-es ruhákat forgalmazó fürdőruhaboltok forgalmának fellendülésén kívül – számos pozitív hozadéka van: sokan, akik eddig szégyellték a testalkatukat, ki mernek menni a strandra, sőt büszkén vállalják duciságukat. És ha már a duci szónál tartunk: ezek a nők nem túlsúlyosoknak vagy – ahogy Eric Cartman mamája mondaná – erős csontozatúaknak hívják magukat, hanem szándékosan a fat (kövér) jelző használják. Merthogy ebben semmi szégyellnivaló nincs. Ahogy az egyik aktivista írja: „Ha eljutunk oda, hogy a „Nem vagy kövér, szép vagy” helyett azt mondják rád: „Kövér vagy és szép” – akkor már nyerésben vagyunk.