Nézz szembe vele: ez a szakáll eléggé elvadult! – szól az új-zélandi Schick borotvamárka, „Free your skin” (szabadítsd fel a bőröd) című kampánya. Az üzenet elsősorban a nagyvárosi hipsztereknek, vagyis a tömegből kitűnni vágyó, magukat műveltnek, és haladó gondolkodásúnak tartó fiatal férfiaknak szól.
Köreikben, már évek óta hódít a favágókra hajazó divat: kockás inget és dús, „ironikus” szakállat hordanak. A hipszterek divatdiktátorok, vagyis ha sikerül elérni, hogy kövessenek egy irányzatot, az jó eséllyel terjed majd el az egész társadalomban, mint ahogy például a vastag keretes szemüvegekkel történt.
A Schick szenzációs, rágcsálószakállas képei megállíthatalanul terjednek a weben, szóval még az is elképzelhető, hogy elérik a kívánt hatást, és a hipszterek megborotválkoznak. Bár, ahogy őket ismerjük, azon sem lepődnénk meg ha tényleg elkezdenének ilyen állatos szakállat hordani.