A 10 000 online megrendelés alapján készült felmérés szerint a magyar internetes vásárlók kétharmada legalább egyszer rendelt pizzát is. Évente átlagosan 4,6 darab sült tésztakorongot vesznek elektronikus úton, amely jócskán elmarad az olaszoktól és az amerikaiaktól – derül ki a Falatozz.hu ételrendelő portál kimutatásából.
Vannak egészen fanatikus pizzafogyasztók is: a Falatozz.hu aranyérmese 160 pizzát rendelt tavaly saját fogyasztásra. Magyarországon leginkább az számít, hogy mennyire laktató és feltétgazdag egy pizza, így ahol választható volt, kétszer annyian kérik vastag tésztával a pizzájukat, mint vékonnyal.
A pizzarendeléseket megvizsgálva egyértelműen látszik, hogy a magyarok 55 százaléka az ananászos-sonkás Hawaii pizzát szereti a legjobban a négy legmeghatározóbb íz közül. Utána következik a népszerűségi listán a Magyaros pizza, az általában szalámival vagy kolbásszal tuningolt, hagymás-paprikás verzió (26 százalék), és a dobogóra még felfért a sima sonkás, azaz a Prosciutto is, a maga 14 százalékával. A Songoku pizza is közkedvelt (5 százalék) a hazai ételrendelők körében, amely a sonka-gomba-kukorica együttállását takarja.