Ez persze alapjában véve nem nagy meglepetés. Pláne, ha tudjuk, hogy a Budweisert is gyártó, 1876-ban alapított sörgyár, az Anheuser-Busch már évek óta sportot űz abból, hogy olyan reklámokat időzít a Super Bowlra, amikkel gyakorlatilag kenyérre keni egész Amerikát. Az hagyján! De még minket is, itt az óceán túloldalán.
2014-ben, azután, hogy a tavalyi kisfilmjük letarolta a komplett mezőnyt és toronymagasan lett a legkedveltebb reklámfilm, a cég mondhatni biztosra ment. Hogy miért? Nos, mert a jól megszokott clydesdale pacik mellé egy zabálnivaló golden retriever kölyköt választottak.
Nézzék csak:
És, ha már Budweiser, akkor ejtsünk néhány szót a clydesdale-dologról is. Ezek a különleges lovak a szesztilalmat követően, 1933-ban lettek elválaszthatatlan, szerves részei az Anheuser-Busch cég mindennapjainak. Ekkor készült el az első vörös-arany-fehér kocsi, amelyet az akkori cégvezető, August A. Busch készített nagyapja tiszteletére. Később ezen szállították az első, szesztilalom utáni söröket a St. Louisban lévő kocsmákba.
A kocsi, amit hagyományosan nyolc ló húz, azóta a Budweiser szimbólumává vált, 1986 óta pedig kötelező kelléke a Super Bowl-os reklámoknak is. Egyedül 2010-ben próbálkozott meg a cég azzal, hogy megválik a lovaktól és a reklámot clydesdale nélkül forgatja le, ám a népharag miatt végül kénytelen volt visszakozni.
Hogy önök is lássák, milyen komoly hagyománya van a sörmárkánál a szívmelengető reklámoknak, csináltunk egy jó kis gyűjtést az eddigi legjobb kisfilmjeikből.
1. Honk a csúcsra jut
Kedves kisfilm a szomorú szemű, kissé lusta clydesdale-ről, Honkról, aki legjobb barátja segítségével végre egy lehet annak a nyolc szerencsésnek, akik a Budweiser-kocsit húzzák.
2. Szamárból is lehet jó clydesdale
3. A 2013-as reklám egy eltéphetetlen barátságról