Fehérneműben rohant bevásárolni száz divatőrült, francia „shopaholich” szerda hajnalban, a leárazási időszak első napján Párizsban. A spanyol Desigual divatmárka hirdetett akciót: akik vállalták, hogy csaknem meztelenül, kamerák előtt futottak versenyt a cég egyik üzletéig, ingyen ruhákat nyerhettek, illetve jelentős kedvezménnyel vehették meg az új kollekció darabjait.
A résztvevőknek nem kellett túlságosan megerőltetni magukat a futással: mindössze 100 métert kellett megtenniük az ajtóig, és az Európában ilyenkor szokatlanul enyhe időjárás is kedvezett nekik: a francia fővárosban 13 – 15 fok körül ingadozik a hőmérséklet, és éjjel is alig megy 10 fok alá.
A gyorsak és a szerencsések tetőtől talpig ingyen felöltözhettek, és minden résztvevőnek volt egy órája, hogy kettőt válasszon a bolt termékei közül, amit aztán jelentős kedvezménnyel vihettek haza.
„A márkáért és az ötletért rajongok, meg persze imádok akciósan vásárolni” – mondta egy Lucille nevű versenyző. „Kiváló ötlet, különösen a diákoknak” – teszi hozzá Estelle. „Rengeteg jófej ember és rengeteg ruha, még a drága kabátok közül is válogathatsz, egyszerűen lenyűgöző!”
„A Desigual mindig egyediségre és eredetiségre törekszik, amit nem csak a ruháinkon, hanem a marketing akcióinkon keresztül is szeretnénk megmutatni” – mondta el Rina Porta a cég marketing vezetője. „Úgy gondoltuk ez a kreatív módja az leárazási időszak köszöntésének.”
Franciaországban a bolti akciókat államilag és önkormányzati szinten is ellenőrzik, az üzletek csak szabályozott keretek között hirdethetnek árleszállításokat. A ma kezdődött hivatalos „sale” időszak február 11.-ig tart Franciaországban.