Élet-Stílus

Nem érdekel minket, ha lejárt a szavatosság

Lejart-szavatossagu-termekek(2)(960x640)(1).jpg (szavatosság, édesség, piac)
Lejart-szavatossagu-termekek(2)(960x640)(1).jpg (szavatosság, édesség, piac)

A vásárlók több mint fele szó nélkül visszateszi a romlott terméket, de sokan reklamálnak.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal online felméréséből kiderült, hogy a válaszadók több mint fele (55 százalék) nem foglalkozik azzal, ha lejárt terméket talál a polcon, szó nélkül visszateszi a többi közé.

A vásárlók 42 százaléka ennél jóval tudatosabban cselekszik, még a helyszínen szóvá teszi, jelzi észrevételeit. Telefonos bejelentésig, és ezzel a hivatalos kivizsgálás kérvényezéséig azonban csak a válaszadók elenyésző hányada, alig 3 százaléka jut el. A vizsgálat nem tárta fel, hogy a vásárlók miért nem vállalják fel az üzletben a hiba jelzését, holott a probléma kezelésének ez lenne a gyors és legegyszerűbb módja.

Telefonáljon, ha kifogása van

Az a legrosszabb, ha nem teszünk semmit – hangsúlyozza a közleményben Zoltai Anna, a Nébih élelmiszer- és takarmánybiztonsági igazgatóságának osztályvezetője.

A Nébih ingyenesen hívható zöld számán (06 80 263 244) bárki bejelentheti, ha élelmiszerbiztonsági szempontból kifogásolható termékkel találkozik. Ez különösen akkor fontos, ha a probléma jelzése az üzletben nem jár eredménnyel. A hivatal a bejelentést követően 48 órán belül kivizsgálja az ügyet, és a terméket minél előbb kivonja a forgalomból.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik