Pénzügy
Szaloncukor (szaloncukor)

Elképesztő, mennyi szaloncukrot veszünk

Dóra Melinda Tünde
Dóra Melinda Tünde

2013. 12. 05. 12:01

Több ezer forintot költünk karácsonykor csokoládékra és szaloncukrokra.

Korábban a témában:

Nincs karácsony a magyar háztartások zömében szaloncukor és csoki nélkül – derül ki a GfK Hungária felméréséből. Tavaly – válság ide vagy oda – a háztartások majdnem kétharmada költött az év utolsó két hónapjában valamilyen csokoládétermékre, s nem is keveset.

Csokoládéra, pralinéra és szaloncukorra összességében egy-egy háztartás átlagosan 4733 forintot költött a tavalyi szezon két hónapja alatt, ami 13 százalékkal haladta meg az előző éves szintet. A csokoládékiadások emelkedése mögött nem pusztán a csokoládé termékek árdrágulása áll, hanem mennyiségben is növekedett az egy háztartás által a két hónap során megvásárolt édesség (mintegy 4 százalékkal) – összegzi a piackutató jelentése.

A háztartások átlagos édességre kiadott költésének aránya legnagyobb mértékben a szaloncukor miatt nőtt meg. Mennyiségben 8 százalékkal, értékben 27 százalékkal lett több a háztartások vásárlása a 2012-es karácsonyi szezonban az előző évhez képest: így egy-egy háztartás átlagosan 4026 forintot költött egyenként 2,9 kg szaloncukor megvásárlására. Tavaly a háztartások negyven százaléka vett szaloncukrot.

Ugyanakkor biztos jele az árérzékenységnek, hogy erősen emelkedik a kimért szaloncukrok aránya a teljes szaloncukor-eladásból: míg 2010 karácsonyakor a háztartások által megvásárolt mennyiség kevesebb mint fele származott kimért termékekből, addig ez az arány 2012 karácsonyára 60 százalék fölé emelkedett.

 

Tartja magát a zselés

p>Továbbra is a zselés ízesítés vezeti a szaloncukrok népszerűségi listáját, ezt követi a vegyes ízesítésű szaloncukrok csoportja és a klasszikusnak számító marcipános íz. A következő a sorban a karamellíz, amely már kevesebb mint 5 százalékát adja az értékesített mennyiségnek, majd következik még számtalan egyéb, pl. a kókuszos, mogyorós, kakaós, joghurtos íz. Az olyan innovatívnak számító ízek, mint a narancsos, kávés, banános, rumos mogyorós, az elmúlt évek során sem igazán tudták meghódítani a vásárlóközönséget, arányuk az értékesítésből elenyésző.

 

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.