Végeredményt hirdettek a 2013-ban először, hagyományteremtő céllal megrendezett “Év Szállása” versenyen. Ahogy az a hazai szállásadók seregszemléjeként szolgáló verseny díjátadó gáláján kiderült, az elmúlt év fordulópontot jelentett a hazai turizmusban, hiszen a foglalások majdnem fele (45 százaléka) már interneten történt.
Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója elmondta, a szállóvendégekért folytatott küzdelem 2013-ban kiéleződött, hiszen mostanra minden konkurens csupán egy kattintásra van. Hozzátette, a magyar piac szerencsére jól alkalmazkodik, ezt is bizonyítja, hogy a belföldi turizmus idén is 6 százalékkal növekedett. A szakember szerint az online szállásfoglalás terjedése jó hatással van a szállások minőségére, hiszen egyre többen figyelik a vendégek értékeléseit.
Kép forrása: http://www.wellnesshotelgyula.hu
Az összesített eredmények alapján az Év Szállása közel 150 ezer értékelés és 40 ezer szavazat, valamint a szakmai zsűri véleménye alapján a Családi Wellness Hotel Gyula lett: egy önmagában is vonzó, tematikus és családbarát szálloda, amely sok extra szolgáltatással várja a belföldi turizmusban nagy súlyt képviselő gyermekeseket
A gálán kiderült az is, hogy az Év Turisztikai Települése, vagyis a szavazók szerint Magyarország legvonzóbb úti célja Hajdúszoboszló, míg az Év Feltörekvő Turisztikai Települése, ahol az egy szálláshelyre eső foglalási szám a legnagyobb mértékben nőtt, Nyíregyháza lett.