A fogyasztók egy bizonyos típusa az olyan cselekménnyel, szereplőkkel és látványvilággal rendelkező történeteket kedvelik, amelyek esetében elveszhetnek a narratívában – derül ki aJournal of Consumer Researchlegújabb számában megjelent tanulmányból.
“A történetek képesek megváltoztatni az emberek viselkedését” – írják a szerzők, Tom van Laer (ESCP Europe Business School), Ko de Ruyter (Maastricht Egyetem), Luca M. Visconti (ESCP Europe Business School) és Martin Wetzels (Maastricht Egyetem). “A kortárs példák közé tartoznak a meggyőző erejű latin-amerikai szappanoperák, amelyek a családtervezési döntéseket és a felnőttoktatásban való részvétellel kapcsolatos döntéseket is befolyásolhatják, és arra ösztönözhetik az internetes felhasználókat, hogy írásokat, fényképeket és videókat osszanak meg magukról és piaci tapasztalataikról.”
A kutatók arra voltak kíváncsiak, milyen fajta történetek teszik lehetővé, hogy a fogyasztók mentálisan belépjenek a történetbe, amit “narratív transzportációnak” is neveznek. Azt is vizsgálták, milyen típusú fogyasztók azonosulnak legnagyobb valószínűséggel a történetekkel. Öt különböző nyelvű cikket elemeztek, amelyek a narratív transzportáció jelenségével foglalkoztak, és tesztelték a fogyasztók reakcióit a történetekre.
Kiderült, hogy a fogyasztók akkor azonosultak a legnagyobb valószínűséggel a történettel, ha azok reálisak, és azonosítható szereplői és cselekménye könnyen vezet mentális látványvilág kialakulásához.
Kíváncsi, kik a legveszélyeztetettebbek, olvassa el a folytatást a Házipatika oldalán.