Élet-Stílus

Sértőbb egy műtött mell látványa, mint a nőverés?

A Facebook úgy tűnik lájkolja a nők elleni erőszakot.

24 óra. Mindössze ennyi kellett a Facebook erkölcscsőszeinek ahhoz, hogy idén februárban töröljék a mellráktúlélő Inga Duncan Thornell fotóját, mert az állítólag súlyosan sértette a közösségi szájt meztelenségre vonatkozó előírásait. Ahogy azt az alábbi képen önök is jól láthatják, a fotón valójában semmi botrányos nincs: csupán egy tetoválással díszített női mellkas, dupla masztektómia után.


Forrás: The Huffington Post

Nem ez volt egyébként az egyetlen ilyen eset. Szintén februárban a „Respect the Breast” elnevezésű, szoptatást népszerűsítő oldalról távolítottak el négy, szoptatásról készült képet, novemberben pedig egy fürdőző nőről készült – egyébként teljesen ártalmatlan – felvételt távolítottak el, mert a kádból kilógó könyökét mellbimbónak nézték.

Túlkapások ide vagy oda, a szigornak még örülhetnénk is, ha minden szabályozásra szoruló tartalmat egységesen érintene. Csakhogy ez nem így van. A nők elleni gyűlöletbeszéd, és a verésre vagy szexuális erőszakra buzdító képek például sokáig szó szerint büntetlenül viríthattak a Facebookon.

Íme egy példa:


Forrás: Buzzfeed

A Buzzfeed keddi gyűjtésében bukkantunk rá erre a képre, amit egy Facebook-felhasználó jelentett is az oldal adminisztrátorainak a tartalma miatt. (A kép melletti felirat egyébként azt hirdeti, hogy „szigszalagozd össze és erőszakold meg”.) 10 óra múlva a válasz is megérkezett, melyben a Facebook azt írja, köszönik az értesítést, de mivel a kép nem sérti a Facebook-közösségének gyűlöletbeszédre vonatkozó pontjait, ezért nem távolítják el.

Mostanáig legalábbis így volt. A múlt héten ugyanis a Woman, Action and Median nevű szervezet kampányba kezdett, melyben azt követelik a Facebooktól, hogy vessen véget a nők elleni gyűlöletbeszédnek, egyben arra buzdítja a hirdetőket, hogy a követelés teljesítéséig fordítsanak hátat a közösségi portálnak.

A kampány hatására több mint ötezer e-mail érkezett a Facebookon hirdető cégekhez és több mint hatvanezer bejegyzés született a Twitter mikroblog portálon. A Nissan autógyártó és számos kisebb hirdető is a reklámjainak eltávolításával reagált a megmozdulásra.

Elismerték a hibát

A közösségi oldal a hét elején elismerte a hibáját, mint mondták, a rendszer, mely a gyűlöletbeszédet tartalmazó oldalak azonosítását és eltávolítását végezte, nem működött hatékonyan. Most viszont az összes ilyet eltávolítják, és fejlesztésbe kezdenek. Ezt Sherly Sandberg, a közösségi oldal vezérigazgató-helyettese egy kaliforniai konferencián erősítette meg, majd megígérte azt is, hogy a jövőben a túlzottan szexista és az erőszakot tartalmazó oldalak szerzőit nem védi majd a névtelenség.

Kövess minket a Twitteren is!

Sőt, már a Tumblren is megtalálsz minket!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik