A brit posta minden évben elkészíti azt a felmérést, amelyből kiderül, hogy a brit turisták számára mely városok a legkedvezőbb árfekvésűek, az angol font mely országokban éri a legtöbbet. A felméréshez adatok szolgáltatásával járult hozzá a Magyar Turizmus Zrt. londoni képviselete és budapesti központja.
A Post Office Travel Money éves City Cost Barometer összeállításáról készült hivatalos sajtóanyagokban első helyen említik Budapestet mint legjobb választást a city-break desztinációk között, a fonttal fizető brit utazók számára. A felmérés összehasonlítja azokat a tipikus költségeket, amelyek egy városlátogató út során felmerülhetnek, például 1 pohár bor, 1 üveg sör, 1 kávé, múzeumi belépők, repülőtéri transzfer, szállás stb.
Ezek és a forint-font árfolyam stabilitás alapján az európai városok közül 2013-ban Budapest lett az első helyezett, vagyis nyújtja a legjobb ár-érték arányú szolgáltatást a 25 vizsgált város közül. A magyar főváros árai átlagosan több mint háromszor alacsonyabbak Európa legdrágább városainak (Stockholm és Koppenhága) árainál – állapítja meg a felmérés.
A Post Office sajtóközleményének kiküldése nyomán számos nagy brit médium is közölt híreket a felmérés eredményeiről, Budapestet is megemlítve. A publikált cikkek a Post Office tájékoztatása szerint 44 ezer font hirdetési értéknek felel meg az országos médiumokban és 25 ezer font értéknek a regionális közlésekben, ami összesen 21,8 millió forintot tesz ki – derül ki a hírlevélből.