Az Auchan tapasztalatai szerint az elmúlt évek ünnepi időszakában a bébijátékok terén a Fisher Price termékeit keresték leginkább. 4-6 év között a fiúknál a rajzfilmek, 6 év feletti fiúknak a távirányítós repülők, a lányoknál pedig a Barbie babák népszerűek.
A 10 év feletti korosztály számára leginkább a TV-re köthető játékokat és játékkonzolokat keresik. A LEGO termékek idén is a kívánságlistákon szerepelnek. A családi szórakozás termékek – magyarul a társasjátékok– forgalma várhatóan a tavalyihoz hasonlóan alakul, és leginkább december utolsó két hetében ugrik majd meg. A készségfejlesztő termékeknél idén a 3D-s puzzle-k a legkeresettebbek.
A felnőtteknél a kisebb értékű vásárlások során továbbra is sablonajándékok a népszerűek. a CD-k, DVD-k, könyvek, szépségápolási csomagok, édességek, italok. A következő árkategóriában a ruhaneműk, kis háztartási gépek, barkácsgépek keresettek, esetleg mobiltelefonok, számítógépes játékok.
Az Auchan kommunikációs és fenntartható fejlődés igazgatója, Gillemot Katalin elmondta, idén a nagy slágertermékek egyértelműen a CD-k, DVD-k, illetve az illatszer-csomagok, nagyobb értékben pedig a TV-k, házimozik, számítógépek és a mobiltelefonok (tavalyi tapasztalatok alapján). „A műszaki termékek közül az idei év két nagy slágerének a tabletek ígérkeznek, illetve az okostelefonok” – tette hozzá.
A Spar termékei közül az elmúlt évek tapasztalatai alapján a karácsony előtti legkeresettebbek az édességek, az ajándékcsomagolású kozmetikai termékek, játékok, sütéssel, valamint az asztalterítéssel-díszítéssel kapcsolatos áruféleségek, márkás italok, szórakoztató elektronikai cikkek és általában minden ajándékcélú termék.
„Ilyenkor a vásárlók általában a márkás termékeket keresik, ezen belül azonban az elérhetőbb árkategóriába tartozókat és az akciós cikkeket. Szoktak sláger- vagy divattermékek is lenni: ilyen volt például múlt évben a mobiltelefon” – mondta el a cég kommunikációs vezetője, Fehér István. Tapasztalatai szerint sokan az utolsó napokig halasztják a vásárlásokat, ez minden bizonnyal ez évben is hasonlóképp alakul.
Míg a hipermarketekben az elektronikai termékek, az illatszerek és az édességek népszerűek, a lakberendezési üzletekben más termékek állnak a népszerűségi lista élén. „Minden évben október második felétől kezdjük forgalmazni a karácsonyi választékunkat – ez főleg dekoráció, ünnepi világítás, csomagolás –, az ünnepi limitált kollekciókat, amelyek általában karácsonyig el is fogynak” – mondta el Polyák Zsuzsa, az Ikea megbízott PR menedzsere. Különösen keresett ilyenkor minden olyan termék, ami a meghitt téli otthon tartózkodás kényelméhez járul hozzá, így a téli paplanok, takarók, díszpárnák.
„Többéves tapasztalat, hogy sokan vesznek új, komplett konyhát is karácsonyra, vagy a vendégfogadásra felkészülve új étkezőasztalt, székeket, kanapét” – sorolta Polyák Zsuzsa. Az ünnepek előtt közkedvelt minden olyan termék, ami főzéssel, ünnepi terítéssel kapcsolatos, azaz az edények, sütőformák, étkészletek, asztali textilek, stb.
Ha lakberendezés, akkor természetesen nem feledkezheünk meg a lakberendezési díszekről. Hauer Attila, a Jysk sales & marketing koordinátora elmondta, üzleteikben ebben az időszakban a karácsonyfadíszek, a karácsonyi bögrék és a világítós-zenélős nyakkendők (?) a legkelendőbbek. Az Ikeában is hasonló a helyzet, bár nyakkendő nélkül: itt különösen az ünnepi előkészületek és az ünnepi díszítés kellékei népszerűek, így a mécsesek, gyertyák, gyertyatartók – írja a Divany.hu.