A minap igen furcsa élményben volt részem a fodrásznál. Közvetlenül azután, hogy kiválasztottuk a az aktuális kedvenc hajszínt, és hosszas vívódás után abban is kiegyeztünk hogy mennyit vágunk, valahogy az iPhone-okra terelődött a beszélgetés. Erre az új iPhone 5-ösre, amiért a legkitartóbb magyar 33 órán keresztül várakozott és amit éppen ottlétem előtt mutattak be.
A fodrászom ugyancsak nagy rajongója az almás márkának, ódákat zeng arról, hogy ez mennyivel gyorsabb, szebb és jobb, mint a többi márka. Ám aznap váratlanul azt is hozzátette, hogy „arról nem is beszélve, hogy már csak ehhez a típushoz kapni normális tokokat.” Elgondolkodtam. Mert el kell ismerni, az utóbbi időben a telefonkiegészítők piacára is rányomja a bélyegét az okostelefon – egész pontosan – az Apple-őrület.
És egy gyors ellenőrzés után, végül is egyet kell értenem vele; az interneten, a kifejezetten telefonra szakosodott és kiegészítőket áruló üzletekben, de még az aluljárókban is főleg az almás márkát favorizálják. A kínálat pedig valami egészen döbbenetes: az egyszerű „csak kétezerbe” kerülő színes műanyagtoktól, a többszázezres Swarovski-kristályokkal kirakott csiriviriig ma már minden kapható, és ami ennél is meglepőbb, mindenre van kereslet. Most a legeket gyűjtöttük össze.
Luxusautót vehetnek az árából
A legek közül a legdrágább néhány évvel ezelőtt még a német GnG dizájncég terméke volt: karbonból, aranyból és gyémántból készült és emiatt több mint 108 ezer dollárba, vagyis legalább 24 millió forintba került.
Az újabb szériára készült tokokkal azonban még ezt is sikerült túlszárnyalni. A szinte teljes egészében gyémántokkal kirakott tok színaranyból készült, az ára pedig 9 millió dollár, ami 11 ezerszer annyi, mint amennyibe a telefon kerül.
És ha ez mégse tetszene, akkor ezen a videón megnézhet egy „egyszerűbb” Swarovski-kristályokkal kirakott változatot is:
A divatcégek is beszálltak
Nem csak az ékszerüzletek, de a divatházak is meglátták az üzleti lehetőséget a telefonos kiegészítőkkel kapcsolatos őrületben. Így lehet, hogy olyan óriások, mint a Dior, a Gucci vagy épp Louis Vuitton saját, okostelefonokra tervezett tokokat is árulnak a férfi, női és gyerekkollekció mellett.
Louis Vuitton például egy 244 ezer forintba kerülő darabbal szállt versenybe: a tokot többféle színben kínálják és a vásárlónak – meglepő módon – nem kizárólag a márka logóját kell megfizetnie: a különleges borító ugyanis valódi aligátorbőrből készül.
Cuki, szőrös és Hello Kitty-s
A következő darabok minden bizonnyal utcahosszal nyernék a leggiccsesebb tokoknak kiírt versenyt, ha lenne ilyen. Lányok előnyben.