A borkultúra fejlődésével együtt szépen gyarapodik a bort kifejezetten kedvelő magyarok aránya. A bort különösen szívesen fogyasztók aránya ma már eléri a 37 százalékot, míg 20 évvel ezelőtt ugyanez az arány még csak 25 százalék volt. A bor kedveltségét igazolja az a tény is, hogy míg 2006-ban a magyar háztartások fele, 2011-ben már közel kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel – derül ki a GfK Hungária felméréséből.
A többség a vörös fajtát részesíti előnyben, s egyre többen fedezik fel a rozét, míg a fehérborfogyasztás enyhén visszaesett. A száraz és félszáraz borfajták részesedése mennyiségben ugyan nem nő, ám értékben – a magasabb áraknak köszönhetően – folyamatosan növekszik.
A háztartások havonta vásárolnak bort, és egy-egy ilyen alkalommal 2-2,5 liter bor kerül a kosarakba, ami 3-4 palacknak felel meg. A kereskedelmi forgalomba kerülő borokból egyre többet vásárolnak hipermarketekben és diszkontokban.