„Suri Cruise”-hatásnak is szokták nevezni azt az elvetemült ötletet, ami arra buzdítja a szülőket, hogy minél kisebb korban kezdjék hozzászoktatni gyermekeiket a stílusos öltözködéshez (amibe lányok esetében a magas sarkú is beletartozik): elsősorban azért, mert a sztárgyereket már többször is fotózták úgy, hogy a lábán az ő korához képest túl magas sarkú cipő volt.
A sztárszokást követve egyre több szülő keresi az apró méretű magassarkúkat, amiből egyelőre még nincs túlkínálat. Minden bizonnyal ezt az űrt szeretné betölteni Micheal Kors is, aki kifejezetten kicsiknek készít csinos és nőies – igen, olykor magas sarkú – lábbeliket. Miközben a cipőket úgy reklámozzák, hogy óvodásoknak és fiataloknak ajánlják őket, a mérettáblázatból kiderül, hogy a valódi célközönség a 6-10 éves korosztály.
Mindezt annak ellenére, hogy a szakemberek figyelmeztetnek, az ilyen cipők – különösen akkor, ha ilyen fiatal kortól kezdve hordja valaki – árthat a tartásnak és a lábaknak is. Szerencsére a tapasztalat egyelőre azt mutatja, hogy a vásárlóknak csupán egy része veszi gyermekének a cipőt, a többség olyan édesanya, akinek olyan apró maradt a lába, mint egy 10 éves gyereknek.