Hol van már az az idő, amikor tévésztárok meg magazinok diktálták az aktuális trendet! Ma bármelyik tízen-huszonéves fruska úgy dönthet, hogy telepakolja képeivel az internetet. Néhányan közülük olyan sikeresek, hogy a legnagyobb divatházak bemutatókra hívják őket, és minden szezonban egy-egy új darabbal kedveskednek nekik. Akad köztük vézna, duci és szexbomba, az azonban mindegyikükről elmondható, hogy önbizalomért legalább kétszer álltak sorba. Hazánkba ugyan késve jutott el az áramlat, de mindössze egy-két esztendő leforgása alatt tömegével hódítanak tanyakerítéssel és baromfiudvarral a háttérben pózoló ifjak.
Forrás: crystalmakeupstudio.com
Az ötlet egyébként nem ördögtől való, hiszen a „közülünk egy” sémára nagyon jó kis marketing épülhet. Előfordulnak olyan lányok – és bizony fiúk is –, akiknek a vérükben van a stílus. Őket érdemes figyelemmel kísérni, mivel tippjeik segítségével mi is jobban nézhetünk ki. Nem az aktuális trendeket közlik elvont formában, hanem megmutatják, miként csempészhetjük be azokat a hétköznapi ruhatárunkba. Nem félmilliós Louis Vuitton táskát fognak nekünk ajánlgatni, melynek maximum a rémesen gagyi, piaci változatát tudjuk beszerezni, helyette inkább egy nálunk is elérhető üzletlánc pénztárcabarát termékével büszkélkednek.
Szkepticizmusból és gonosz kommentelőkből viszont a legmenőbbeknek is kijut. „Te, ennek nincs jobb dolga, mint egész nap vásárolgatni meg magát fényképezni?” – kérdezik sokan, esetenként jogosan. Létezik olyan magyar gimnazista, aki közhírré teszi, hogy minden hónapban százezreket költ ruhára és nyomokban felfedezhető szépségének ápolására. A blogger-őrületek egyike a teljes szobabelső vagy lakás körbevideózása, melynek során kiderül, melyik fiókban laknak a bugyik, a rúzsok, és hol van a laptop meg a lapostévé. Ezekre olyan magasröptű reakciókat lehet írni, mint „nekem is van egy ugyanilyen vállfám” vagy „de cuki a kislibazöld plüssakármicsodád”.
A rajongók százával özönlenek ahhoz is, aki a farmer-póló összeállításnál képtelen tovább lépni. Ráadásul a legelőnytelenebb fotókhoz habozás nélkül odaírják, hogy milyen csini. Külföldön egyébként ugyanez a helyzet, csak nagyban: a cybertér tele van stílusuralkodókkal, áltagosokkal, nyomikkal és furcsákkal. A merészen elegáns szettekbe bújó formás lánykák plusz kockahasat szándékos hanyagsággal villantó pasik mellett láthatunk százötven kilós, miniszoknyás, pink harisnyás jelenséget. Utóbbinál – miután rájöttünk, hogy talán pislogni is kellene – észrevehetjük, hogy az elképesztő képek árnyékában ott díszeleg a világ vezető divatmagazinjától kapott elismerés.
Forrás: poniorszag.blogspot.com
Amíg kis hazánkban nem osztogatnak hasonlót, illetve nincs olyan bátor versenyző a blogszférában, aki ennyire tabukat döntögetne, néhány tiszteletre méltó kivételtől eltekintve kénytelenek vagyunk beérni az iskolaudvaron pózoló tinikkel, a többnyire szüleik pénzét költő egyetemistákkal, no meg az olyan fiatal háziasszonyokkal, akik úgy kompenzálják az egész napos semmittevést, hogy tükörből, okostelefonnal és vakuval fotózva próbálják lenyomni a torkunkon szekrényük teljes tartalmát.