Élet-Stílus

Zabálják a magyarok a húsvéti csokifigurákat

A nyúl tört az élre, a tojás már csak a második. Válogatósabbak vagyunk, mint korábban. A nugát olcsóbb ugyan, mégis egyre kevesebb fogy belőle.

A húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma csaknem elérte a 3 milliárd forintot tavaly. Ez 11 százalékos gyarapodás az előző évi ünnepi szezonhoz képest.

Mindent egybevéve 850 tonna tojást, nyulat, valamint szezonális édességet adtak el a kereskedők – derül ki a Nielsen felméréséből.

Az elmúlt két évben csokoládényulakra költöttünk a legtöbbet, a csokoládétojások így a második helyre szorultak. A közönség egyre igényesebb: 2004-ben még a húsvéti figurák kétharmada készült az olcsóbb nugátból, tavaly viszont már csak 23 százaléka.

A vevők nagy többsége továbbra is a szuper- és hipermarketekben vásárol be nyalánkságokat az ünnepre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik