Az ajándékozókedvre vonatkozó felmérés még a jövő keddi Valentin utolsó rohama előtt készült, így azok, akik még tanácstalanok ihletet tudnak meríteni abból, hogyan csinálják a szomszédok. (Már aki persze szeretne ajándékozni, mert Magyarországon a Valentin-nap az utóbbi években egyre kevésbé népszerű.)
Míg a szerelmesek világszerte készülődnek, itthon egyre kevésbé divat – Fotó: Shutterstock
Visszatérve az ajándékozásra: az erre vonatkozó felmérést egy brit ékszerüzlet készíttette, a válaszokat pedig egy online megkérdezés során gyűjtötték be. Ebből a vizsgálatból derült ki az, hogy a legkevesebbet a németek költik majd február 14-én ajándékra, őket nem sokkal lemaradva az olaszok követik.
Igazi gavallérnak számítanak azonban a távol-keletiek. A japánoknál és a szingapúriaknál senki sem költ többet a szerelmesek napján, és ők azok, akik az esetek többségében az ékszer mellett voksolnak – szemben a virággal, vagy a cuki plüssmackóval. A vásárlók 31%-a fülbevalót, 26%-a karkötőt, míg 21%-a nyakláncot vesz. Még mindig sokan, de a többinél jóval kevesebben vásárolnak gyűrűt (mindössze 14%). A szakértők szerint ennek oka az, hogy az ékszer kimondva-kimondatlanul az elköteleződés szimbóluma lett.
A fülbevaló fogy a legjobban – Illusztráció: The Daily Mail
Érdekes, hogy a magyar férfiak a fent említett nemzetek listáján nem szerepelnek, ehhez minden bizonnyal hozzájárul, hogy az utóbbi néhány évben egyre kevesebben ünneplik a Valentin-napot ajándékozással, aki pedig ünnepli, az az erre vonatkozó hazai statisztikák alapján inkább kedves gesztusokkal, finom vacsorával, vagy egy jó filmmel teszi különlegessé a napot.