Nem meglepő, hogy az új őrület elsősorban Amerikában gyűjti a követőket: ott, ahol a karácsony mára már egyet jelent az ajándékozással, a vásárlási lázzal és a plázákat elárasztó embertömeggel, talán nem is meglepő, hogy sokan – mi több, egyre többen – voksolnak az ünnepek és az ajándékozás elhalasztása mellett. Egyrészt azért, hogy megkerüljék az őrületet, másrészt, hogy pénzt spóroljanak.
Erre az utóbbira – lássuk be – minden esélyük megvan, hiszen az üzletek többsége karácsony elmúltával óriás akciókkal és leárazásokkal próbál megszabadulni azoktól a termékektől, amit az ünnepet megelőzően nem sikerült eladni. Van olyan áru, amit karácsony után negyedannyiért is meg lehet venni, mint néhány nappal korábban.
Ha a halasztás mellett döntenek, néhány amerikai szülőnek – főleg azoknak, ahol a gyerekek csillogó szemekkel várják a Mikulást – trükköznie kell. Egy szemfüles, két gyermekét egyedül nevelő anya például úgy oldotta meg a karácsony elnapolását, hogy a Mikulás nevében üzenetet írt gyermekeinek: “Heló! Nem tudtam bejutni a házatokba tegnap éjjel, de anyukátok elvisz majd az áruházba, amikor tud: Mikulás”.