Élet-Stílus

2011 legnagyobb divatkatasztrófái

Olyan méregdrága ruhákat és kiegészítőket mutatunk, amiknek jót tett volna még néhány hét ötletelés.

Az év végén, amikor minden és mindenki megáll – legalább – egy percre, hogy számot vessen az elmúlt év termésével, nincs ez máshogy a divat világában sem. Osztanak, szoroznak, összegeznek: az év legfelkavaróbb és legtöbb port felvert eseményeiről épp néhány hete mi is megemlékeztünk itt.

Épp ezért most nem is annyira az eseményekkel foglalkozunk, hanem a divat termékeivel, azokkal a méregdrága, márkás holmikkal, amiket büszkén viselnünk kellene, ha minden úgy alakulna, ahogy a divatguruk szeretnék. Nem akarunk senkit sem elrettenteni, de a most következő darabok azok, amiket valószínűleg sokan sose vennének fel és amikre olykor még ránézni is fáj.

1. Nyaktörő korcsolya: „mindössze” 1500 dollár és garantált bokatörés, legalábbis első ránézésre biztosan. Arra kell gondolnunk, hogy a többségnek még a hagyományos változat, vékonyka élei is gondot jelentenek, el se akarjuk képzelni, milyen lehet ezekben csetleni-botlani.

2. Bőrbe varrt márkajelzés: akinek már nem elég, hogy a cuccainak 99%-án valamelyik hatalmas divatbirodalom logója feszít, az nyugodtan álmodhat egy merészet. Mostantól annak sincs semmi, de semmi akadálya, hogy egy életen át hordja magán a szeretett márkajelzést. (Louis Vuitton és Chanel rajongók előnyben.)

3. Alma táska nem Apple-rajongóknak: hogy mi értelme van megvenni egy táskát potom 365 dollárért, amikor csak egyetlen alma fér bele? Nem tudjuk. A táska készítői, vagyis a világhírű Hermes állítja, hogy a papírzacskó már nem elég jó az uzsinak, egy ilyen cuki táskában pedig az egész világ láthatja, hogy tulajdonosa az egészséges uzsonnára voksolt.

4. Esernyőkabát: noha sokan egész biztos sok mindent odaadnának, ha létezne egy holmi, ami egyszerre praktikus, szép és még véd is az esőtől, ez az újítás még mindig várat magára. Hiába készült 2011-ben is egy „esernyőkabát”, ez továbbra is csak a kísérletezés fogalmait meríti ki.

5. Kávéfoltos póló: alig néhány hónapja ünnepelte a Starbucks a 40. születésnapját. Az alkalomra felkért néhány ügyes kezű tervezőt, hogy álmodják pólóra, mit jelent számukra a Starbucks és a kávé. Nos, a versenyt – teljesen érthetetlen módon – Alexander Wang egyszerű kávéfoltos pólója nyerte. Ma már 50 dollárért próbálják elpasszolni.

6. Frankenstein csizmája: a Miu-miu csizma-szörnyszülöttje közel 1000 dollár és ami még a csizmánál is szörnyűbb, hogy van rá igény. A klasszikus fekete orrú cipőt a készítők egy fémes középső résszel és egy neonszínű felsővel toldották meg. Keressük, de nem találjuk a szavakat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik