A Copenhagenize Index a világ 80 nagyvárosát értékelte az alapján, hogy mennyire biciklisbarát az adott település. Az etalonnak számító és névadó Koppenhága a második helyre csúszott Amszterdam mögött, amely 64-ből 54 pontot sepert be, míg a dán főváros csak 52-t. Nekünk viszont büszkeségre ad okot a hír, hogy Budapest az előkelő 10. helyet csípte meg, holtversenyben Portlanddel, Guadalajarával és Hamburggal, 36-36 pontot bezsebelve.
A közlemény szerint a jó helyezés a nagyszámú bónuszpontoknak köszönhető, Budapest ereje az erős és elkötelezett támogatásban rejlik, aminek eredményessége egyértelműen látható. Az eredményességet bizonyítják például a jól elhelyezett biciklis utak. Az pedig külön megragadta az értékelők figyelmét, hogy sehol máshol a földön nem látni olyat, hogy 50-80 ezer embert képesek összehozni ilyen békés cél érdekében, de javasolják a következő lépést is: a kritikus tömeget már csak arra kellene rávenni, hogy nap mint nap két kerékre pattanjanak. Budapestet modellként állítják Közép- és Kelet-Európa elé, hozzátéve, hogy akár az egész világé lehetne.
A mögöttünk állók között olyan városokat találunk, mint Stockholm (33), Helsinki (31), London (31), San Francisco (30), Rio de Janeiro (30), Bécs(30) és New York (29).
Az értékelést kitaláló Copenhagenize Consulting 13 kategóriában értékeli az egyes nagyvárosokat, maximum 4 pontot lehet elérni kategóriánként. Azt vizsgálják, mennyire biciklisbarát a kiépítésük és a közlekedésük, illetve további 12 bónuszpontot lehet szerezni az értékelés során a hatékonyságért, illetve eredményességért.