A MagyarBrands program egy úttörő kezdeményezés, aminek célja, hogy az egyre értékesebb hazai termékeket és szolgáltatásokat megkülönböztesse a külföldiektől, valamint hogy meghatározza, mi az a magyar márka.
A címet 2010 óta a védjegyadatbázisban szereplő és a pályázó márkák nyerhetik el. A sorrendet – vagyis hogy melyik a legsikeresebb magyar termék – a MagyarBrands szakemberei egy komplex mutatószám alapján döntik el, ami többféle szempont (például a márka hazai története, ismertsége, vagy a cég tulajdoni viszonyai) pontozása után áll össze.
A 2011-es fogyasztói toplista első helyezettje és abszolút győztese a Pick. Nemcsak azért mert a márka tulajdonosai és a menedzsment teljes egészében magyar, hanem azért, mert kimagaslóan szerepel a minőségi versenyben is.
A legsikeresebb márka mellett a MagyarBrands minden évben díjazza a legfejlődőképesebb fogyasztói márkát (2011-ben az Univer) és a legdinamikusabb márkát (2011-ben a Szentkirályi) is.
Íme a 10 legsikeresebb hazai fogyasztói márka:
1. Pick
2. Zwack Unicum
3. Gyulai
4. Herendi
5. Magyar Posta
6. Herz
7. Zsolnay
8. Univer
9. Kalocsai Paprika
10. Pápai Hús