„Mesterséges adalékanyagoktól mentes”, „környezetbarát” és „bio”: ilyen jelzőkkel reklámozza a Santa Fe Natural Tobacco Co. a cigarettáit. A hirdetésekben, amik olyan neves külföldi magazinok oldalain is feltűntek, mint az Esquire, a Marie Claire és az Elle, a cég ráadásul közzétesz egy listát, melyben a környezetvédelmi törekvéseit listázza.
A Füstmentes Gyermekekért Alapítvány munkatársa, Vince Willmore egyszerűen vérlázítónak nevezte a reklámkampányt, ami szerinte egészségesnek próbálja beállítani a súlyos függőséget és halált okozó Natural American Spirit cigarettákat. A cég szóvivője szerint szó sincs arról, hogy a cigarettázást próbálnák egészségesnek beállítani, a reklámokkal csak arra szeretnék felhívni a vásárlók figyelmét, hogy termékeiket környezetbarát eljárásokkal készítik.
Érdekes, hogy a mostani nagy port kavart kampány nem az első ilyen a cég történetében. 2000-ben bírósági végzés kötelezte a dohánygyárat arra, hogy közleményben tudassa, az adalékanyagoktól mentes eljárás nem jelenti azt, hogy a cigaretta egészséges vagy biztonságos.