Élet-Stílus

Divatcég menti meg a hidat?

Az olasz Diesel cég tulajdonosa közel másfél milliárd forintot költene Velence nevezetességére.

Akár 5 millió eurót is fizetne Renzo Rosso, a Diesel divatcég 55 esztendős feje, hogy felújíthassa Velence nevezetességét, a Rialto hidat. A Canal Grande legnagyobb és egyben legrégebbi átkelője a 16. században épült, az elmúlt évszázadok azonban alaposan megviselték. Oldalán ma már egy hatalmas lyuk tátong.

A Diesel szerepvállalása a híd megmentésében nem lenne egyedi. Olaszországban ugyanis egyre több magáncég siet a restaurálásra szoruló építészeti kincsek megmentésére: az ékszereiről és luxuskiegészítőiről ismert Bulgari például a velencei Dózse-palota arany lépcsőinek felújítását állta, a Louis Vuitton luxuskonszern pedig a Giardini della Biennale velencei pavilonjának felújítását fizette.

Nemcsak Velencében, Rómában is mélyen a zsebükbe nyúlnak a vállalatok a műemlékek megóvása érdekében. A Tod’s cipőmárka feje, Diego Della Valle 25 millió eurót adott a Colosseum restaurálására: “Tevékenyen segíteni akarjuk az olasz kultúrát, mert azzal mi is jól járunk” – mondta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik