Baj van az újgenerációs fogamzásgátlókkal?

A népszerű tabletták csaknem fele növeli az embólia kockázatát.

Korábban a témában:

Német orvosok figyelmeztetnek, hogy hiába az alacsony hormontartalom, a ma kapható és népszerű fogamzásgátló tabletták szedése továbbra sem kockázatmentes. A legnépszerűbb antibébi-tabletták csaknem fele kétszeresére növeli az embólia kockázatát, összehasonlítva a korábbi készítményekkel – számoltak be tanulmányukban a Brémai Egyetem munkatársai.

A fogamzásgátlókkal kapcsolatban a köztudatban számos tévhit kering, mind a mellékhatásokat, mind a szövődményeket tekintve. A tabletták többsége okozhat egy sor szubjektív panaszt: hányingert, fejfájást, ezenkívül testsúly és nemi vágy változásokat, az arra hajlamosaknál érelzáródást, sőt trombózist is. Éppen ezért különösen fontos, hogy csak alapos orvosi kivizsgálás után, az orvos által előírt tablettát kezdjük szedni.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.