Külföldön már évek óta népes tábora van a régi, de minőségi alapanyagokból készült ruháknak.
A 21. század divatirányzata nevét a borászatból ismert vintage kifejezésről kapta, ami a koros és minőségi borokra vonatkozott. Napjainkban a divatban szereplő vintage az, ami egyre ismertebb kifejezéssé vált. Az elmúlt évek retro- és „second hand”-ruhák után megnövekedett az igény a minőségi kézműves ruhákra, valamint a több évre visszanyúló, igényes alapanyagú és szabású ruhákra egyaránt. Tehát olyan új vagy használt termékekre használják a kifejezést, amelyek márkájuk, stílusuk, anyaguk vagy egyéb tulajdonságukból kifolyóan értékesek.
“Nálunk a tinédzsertől a nyugdíjas korosztályig mindenki megfordul” – vázolta a fővárosban jelen lévő Iguana Retro vezetője. A vásárlók színességét a különböző korosztály jelzi, akik időt és pénzt is takaríthatnak meg az ilyen üzletekben.
Az igényesen leválogatott ruhák közül pontom pénzért lehet szert tenni egy-egy Chanel-táskára vagy Dior-körömcipőre, amiket az átlagvásárló egyébként sosem engedhetne meg magának.
Nem kell tehát igazi fanatikusként a világ nagyvárosaiban keresgélni a vintage darabokat, elég, ha a budapesti üzleteket felkeressük.
Ilyen például az Ómama bizsuja a Jászai Mari téren, a Gouba a Gozsdu udvarban, vagy a Szputnyik nevű üzlet a Bakáts téren.
AJÁNLOTT LINKEK:
Minőségi retro: luxus másodkézből (hg.hu)