Élet-Stílus

A tévétől hízik a gyerek

A legtöbb rágcsálnivaló és édesség reklámja akkor megy, amikor a gyerekek is a tévé előtt vannak.

Van-e összefüggés a tévénézés mértéke és a gyermekkori elhízás között? Erre keresték a választ az egészségügyi szakemberek, akik szinte az egész világon vizsgálódtak. Górcső alá vették az ausztrál, az ázsiai, a nyugat-európai, és az észak- és dél-amerikai tévéműsorok reklámszüneteit, amit összehasonlítottak az adott ország gyerekeinek tévénézési szokásaival.

Kiderült, hogy a legtöbb egészségtelen étel, vagyis a nassolnivalók, az édességek és a gyorsételek reklámja akkor ment a tévében, amikor a legnagyobb valószínűséggel gyerekek is ültek a képernyők előtt. A szakemberek szerint ez egy fokon tisztességtelen dolog, hiszen nyilvánvaló, hogy a gyerekek azokat a cukros és egészségtelen ételeket akarják majd megenni, amit a tévében mutatnak nekik.

AJÁNLOTT LINKEK:

A reklámok hizlalják a gyerekeket (nlcafe.hu)
A gazdasági válság hatására az elhízás járvány is rosszabbodik (fogabc.hu)
Öt hét – öt kiló – fogyókúraprogram (hazipatika.com)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik