Úgy tűnik, Ross Brawn és Norbert Haug mégsem a levegőbe beszélt, amikor azt vázolta, hogy az utolsó aerodinamikai változtatások segítségével az Ezüstnyilak ott lehetnek az élmezőnyben Melbourne-ben. A vezess.hu úgy tudja, hogy amikor Schumacher a legjobb idejét futotta, kevés benzin volt a Mercedes tankjában, de Sergio Perez tegnapi villantásával ellentétben nem a szuperlágy, hanem a Pirelli sima lágy abroncsait használta. Az Ezüstnyilak komoly aerodinamikai renováláson estek át az elmúlt négy napban: új első szárnyat, módosított alvázvégződést és hűtőburkolatot kapott az MGP W02.
Nico Rosberg eredetileg csak a téli tesztek utolsó napján, szombaton kapott volna lehetőséget. De mivel a meteorológusok szombatra esőt jósoltak, a Mercedes úgy döntött, átszerelik a pedálokat Rosberg méretére, hadd próbálja ki ő is eddigi legjobb formájában a kocsit. Nico az utolsó 70 percben körözött a pályán, huszonkét kört tett meg (Michael 67-et), ezalatt felzárkózott a harmadik helyre, Fernando Alonso mögé.
Alonso – akárcsak csapattársa, Felipe Massa tegnap – közepes és hosszú távú verseny-szimulációkat futott, szinte végig sok benzinnel körözött. A Ferrari F150 Italia óramű pontossággal működött, amit jól mutat, hogy Fernando 141 fordulót tett meg műszaki problémák nélkül. A szerelők a kerékcseréket is gyakorolták a nap folyamán. Nem telt ilyen gondtalanul egy másik Ferrari-motoros egység, a Sauber napja. Kamui Kobajasi hamar felvette az élmezőny tempóját, de másfél versenytáv megtétele után probléma adódott a motorral (a mérnökök főtengelyhibára gyanakodnak), ezért a japán számára idő előtt véget ért a pénteki edzés. Kilencvennyolc megtett körével azonban így is a harmadik legszorgalmasabbnak bizonyult, csak Alonso és a lotusos Heikki Kovalainen ment nála többet.
Két nagycsapat, a Red Bull és a McLaren-Mercedes napja meglehetősen szürkére sikeredett. Sebastian Vettel az RB7 elektromos rendszerét, valamint a különféle abroncsokon való viselkedését próbálgatta a Red Bull utolsó téli tesztnapján. A német 63 kört tett meg, miközben a nyolcadik legjobb időt autózta. Néhány perccel a tréning leintése előtt Vettel kocsija megállt a pályán, ám a csapat szerint nincs ok az aggodalomra, a Red Bull csak elektronikai rendszereket ellenőrizte.
Jenson Button napja viszont nagyon nem a tervek szerint alakult a McLarennel. A mérnökök rendellenességet fedeztek fel a motor működésében, ezért az ebédszünetben kicserélték a nyolchengerest. Az angol mindössze 57 kört tudott megtenni, legjobb körével egyedül a virgines Jerome d’Ambrosiót előzte meg.
A wokingi gárda egyre kellemetlenebb helyzetbe kerül, az MP4-26 sorozatos meghibásodásai miatt ugyanis képtelenek tartani az ütemtervet. Ez szinte biztosan vissza fog ütni a szezon első versenyein, még akkor is, ha a többséggel ellentétben ők szombatra is maradnak tesztelni Barcelonában.
A Force India és a Williams két kocsival körözött pénteken, de az indiaiak sem sokat, sem gyorsan nem ment a pénteki tesztnapon. Adrian Sutil és Paul di Resta összesen annyi kört tett meg, mint Nick Heidfeld a Renault-val. Pedig utóbbi csapatnál is meggyűlt a baj a motorral, valamint egy rejtélyes hibát is felfedeztek, amiről azonban nem kívántak többet elárulni a sajtónak. Pastor Maldonado csupán 11 kört tudott megtenni a Williams-Cosworth-szal, amit Rubens Barrichello 89 fordulója, valamint erős ötödik helye ellensúlyoz. A brazil legjobb körével egy másodpercen belül tudott maradni Schumacherhez képest, ami legalábbis azt jelzi, hogy egy körön gyors az FW33.
A Williams – a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és a Hispania társaságában – Barcelonában marad a téli tesztsorozat legutolsó napjára.
Forma 1-es teszt, Barcelona:
1. Michael Schumacher (német, Mercedes) 1:21.249
2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:21.614
3. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:21.788
4. Nick Heidfeld (német, Renault) 1:22.073
5. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 1:22.233
6. Kamui Kobayashi (japán, Sauber) 1:22.315
7. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1:22.675
8. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:22.933
9. Heikki Kovalainen (finn, Team Lotus) 1:23.437
10. Paul di Resta (brit, Force India) 1:23.653
11. Adrian Sutil (német, Force India) 1:23.921
12. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:24.108
13. Jenson Button (brit, McLaren) 1:25.837
14. Jerome D’Ambrosio (belga, Virgin) 1:27.375